Zoon van De Opportunisten over spotje Specsavers met John Cleese

Hij wilde nooit meer op tv, maar daar was-ie. Was de poen te verleidelijk? Vroegen we ons bij Reclamewereld af na het zien van de nieuwe commercial van Specsavers met de Britse komiek John Cleese -remember Giroblauw?  Is gebaseerd op een scène uit de beginjaren van de oude hitserie Fawlty Towers, die eind jaren ’70 werd uitgezonden. De Opportunisten kunnen zich die serie nog prima herinneren. Maar wat zegt Basil Fawlty de huidige generatie? Bij voorbeeld de zoon van De Opportunisten? Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in zijn eigen woorden, een ‘ietwatbaldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is een Legend van de VEA, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het reclamevak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Voedselverspilling-campagne SIRE schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.