Categorie: "Campagne"

Coca-Cola parodieert Grand Theft Auto in animatie

Coca-Cola’s filmpjes zijn vaak zo vrolijk en zoetsappig ”dat het glazuur spontaan van je tanden springt.” Maar met dit spotje schieten ze weer eens ouderwets recht in de roos, aldus Erik Roggeveen, collegablogger van Games.Blog.nl. ”Een prachtige parodie op onze geliefde Grand Theft Auto-serie, terwijl ook Coke’s eigen supervrolijke imago hier lichtelijk belachelijk wordt gemaakt.” Reclamewereld kon niet achterblijven met deze animatie, waarin de hoofdrolspeler precies doet wat niet verwacht wordt. Bureau Wieden + Kennedy Amsterdam was verantwoordelijk.


Materazzi krijgt kopstoottraining in spot voor Nike

De Italiaanse voetballer Marco Materazzi, nog beroemder dan hij al was dankzij die WK-kopstoot van Zinedine Zidane, in actie in een erg geestige commercial van Nike. De wel heel snel in elkaar gezakte Ster uit de Nike-stal -die zelf soms vaker de tegenstander raakt dan de bal- krijgt een wat andere training van de creatieven die het reclameconcept hebben bedacht. Want elk nadeel heb z’n voordeel.

Het blondje, de dronkelap en … Birra Moretti

Een geestige commercial maken voor een biermerk is altijd een uitdaging. Voor dat produkt is al zoveel leuke reclame gemaakt, in binnen- en buitenland. Bier is altijd plezier en dat moet de reclame uitstralen. En dan, als het goed is, moet je je het merk in de commercial ook nog kunnen herinneren. Zelfs als je wat gedronken hebt. Dat gaat hier vast wel lukken, want het is niet zomaar een biertje, in dit filmpje van Britse makelij. Men neme een Birra Moretti, een blondje, een dronkelap … en heel goed idee voor reclame voor een alcoholvrij(!) biertje.

Joyriden met een VW GTI als internetreclame


Beautiful Helga. Moet een sexy Duitse ingenieur voorstellen, die het Amerikaanse publiek trakteert op een joyride met een nieuwe VW GTI. Met overdreven Duits accent, kennelijk populair in de VS als het om Duitse producten gaat. In een internetfilmpje, viral genaamd, dat net uit is in de VS. Op een VW-site daar, kun je de auto zelf samenstellen, via een ”configurator”. Een uiterst moderne manier van reclamemaken voor een auto, compleet met 3D-programma en gedigitaliseerde VW’s, waarvoor je vroeger de showroom in moest om de blinkende modellen te bekijken.

Blootcampagne gsus wekt irritatie bij ChristenUnie

Aandacht trekken is niet moeilijk. Heavens Playground, de nieuwe campagne van kledingmerk gsus, heeft tot klachten geleid uit Christelijke hoek. In de winkels van de gsus-formule hingen posters van een naakte, achterover gebogen jonge vrouw. Maar gsus zegt cool: ‘’We return to our roots: the heavens playground.’’

Code Commissie buigt zich over tv-commercial Pearle

Klagen kan niet meer, hoeft ook niet, want morgen buigt de Reclame Code Commissie zich al over de commercial van Pearle, waarin een vrouw al vier jaar haar zoon niet heeft gezien. Lukt wel met behulp van een bril van. Juist. Kwetsend voor sommige mensen? Ten onrechte uitgegaan van de gedachte dat alle kijkers humor hebben? Of storm in een glas water?

Olympia: ’s werelds grootste personeelsadvertentie


Het moet niet te gek worden met reclame. Nu moet Reclamewereld zelfs een Guinness World Record-poging met een personeelsadvertentie melden… Eentje van Olympia Uitzendbureau, een gigadoek van 20 bij 50 meter, in Rotterdam. We hebben even gegoogled om te kijken of er nog tegen geprotesteerd is, maar nee. Men sliep daar, ze kennen geen schoonheidscommissies of vond het wel (even?) leuk. Rotterdam is immers geen Amsterdam.

Lancering antiterrorismecampagne in Amsterdam

Het de videotestament van Samir A.vormt een goede waarschuwing. Toevallig wordt maandag a.s de regionale publiekscampagne ‘Nederland Tegen Terrorismecampagne’ gelanceerd. Amsterdam en haar buurtgemeenten sluiten aan bij de landelijke campagne door vanaf deze datum hun inwoners alert te maken op een terroristische dreiging. Ook met behulp van deze campagne moet de kans op een aanslag zo beperkt mogelijk blijven. Verwacht de overheid in ieder geval.