Categorie: "Campagne"

Bureau pareert kritiek op ‘euro-commercial’ Saab

‘’Alles is commercie. Zelfs de afkeer van de euro die “alles zoveel duurder heeft gemaakt”. Althans dat denken ze bij Saab. Met een behoorlijk bizarre en bedrieglijke radiospot proberen de Zweden te cashen op het Hollandse euroverdriet.’’ Zegt Mathijs Bouman op descopist. Hij is columnist bij Fem Business en beursanalist bij RTLZ. Het je zal maar gezegd worden. Hoe reageren de makers?

Chryslers Dr. Z is dood, maar ook de woordvoerder?


Hij was korte tijd populair, maar de topman van DaimlerChrysler, Dr. Dieter Zetsche, heeft het niet gered in de VS. Als woordvoerder in tv-spots dan. Zijn televisiecarrière is ten einde. Probleem: hij werd als niet als echt gezien, juist vanwege zijn Duitse accent. Acteurs die toplieden van bedrijven nadoen, die moeten het autokopende Amerikanen kennelijk niet. Onterecht? Zie een paar commercials.

Reclamerotten met Talking Cows op naar een prijs

Van reclame houd ik dus, maar ook van jazz. Dus is er iets met allebei tegelijk, laat mij weten graag. Een reclamefilmpje, bijvoorbeeld, voor het Nederlandse jazzkwartet Talking Cows. De makers, twee bekende ervaren reclamelieden, treden er zelf ook in op, en hopen nu dat het filmpje een of meer prijzen gaat gaat winnen. De tekst is geestig, het filmpje wel wat lang.

Ook automerk Peugeot gebruikt videogame in reclame

Het inzetten van videogames als reclamesetting voor merken neemt toe. Eerder trok een filmpje voor Coca-Cola (Grand Theft Auto) de aandacht, deze keer eentje voor automerk Peugeot. Dat wijst op nieuwe motoren voor de 407. In het Franse filmpje stappen chauffeurs uit hun auto;’s terwijl de game op ”pause” staat. ”Stop met spelen” is de pay-off. Met als soundtract indringende electromuziek.

The making of Sony’s nieuwe Bravia commercial


Steeds meer bedrijven hebben sites om meer over hun commercials te vertellen. Dat is ook reclame. Sony geeft info over het maken van de nieuwste commercial voor de Bravia-tv. De vorige, met die gekleurde balletjes die van een heuvel in San Francisco af stuiteren, won veel reclameprijzen. Nu is er gewerkt met ”verfexplosies’’ bij een oersaai flatgebouw in Schotland.

Rotterdamse jumbotram in Jumbo-stijl beplakt

Foeilelijk of acceptabel? Buitenreclame-bedrijf Viacom Outdoor toonde maandag in Rotterdam de eerste beplakte Citadis tram. De ”100 procent laagvloerse” tram rijdt er al drie jaar, maar wordt voor het eerst benut voor een campagne, supermarktketen Jumbo dus.

Over een Ufo, die crasht met een veilige VW Jetta …


Wil je een Volkswagen Jetta flink laten crashen? Bij voorbeeld door er een UFO tegenaan te laten vliegen, of een neushoorn? Dat kan, en dat alles om te bewijzen dat die auto wel tegen een stootje kan. Ook tegen een giga-reptielenpoot rijdt ie aan of tegen een grote boom. Fors gedeukt, dat wel, maar de berijders zijn er vast heel uit gekomen, is de reclameboodschap. Overtuigend genoeg? Zie de Amerikaanse Jetta-site.

Underdaks-spotje, mocht niet op Australische tv …!?!?

In de ban gedaan, heet het, deze onderbroekenlol. Een Australische commercial voor het merk Underdaks. Alleen, YouTube meldt niet waarom dat is gebeurd. En iemand zaait bij de reacties twijfel of ie wel is teruggetrokken van de buis. Maar als dat zo is, waarom? Een suggestie: het beveiligingspersoneel op die luchthaven voelde zich … in zijn hemd gezet. Of kan er een andere reden zijn? We horen het graag, plus een reactie op deze toch erg geestige commercial ”One day”.

Holland Casino haakt met Barry in op ‘Toppertje’

Holland Casino haakt met een viral in op de onverwachte zomerhit ‘Toppertje’ van Guillermo & Tropical Danny. In de hoofdrol uiteraard de miskende Amsterdamse volkszanger Barry, die eerder al nummers afwees die door Andre Hazes, Gordon en Guus Meeuwis tot de hoogste positie in de hitlijsten werden gebracht, schrijft redactrice Susanne van Nierop op Adfoblog. Maar is deze inhaker wel zo orgineel bedacht?