Peuter mag helpen bewijzen hoe goed Airbnb is voor de mensheid volgens spotje

Leuk, en duidelijk. Dat was het vorige spotje van Airbnb, Nergens meer een vreemdeling. Het Amerikaanse reclamebureau TBWA Chiat Day borduurt verder op dat thema met Is Man Kind (en Are We Good) en slechts een peuter in beeld, maar schiet door met een al te pretentieus filmpje over de mensheid. Airbnb wordt als soort weldoener voor reizigers neergezet in plaats van een (zeer succesvol)

commercieel online platform voor slaapplaatsen, met behulp van een aandoenlijke peuter en een ernstige voice-over stem.

De Amerikaanse global accommodation service heeft in Nederland overigens een mijlpaal bereikt, meldde dagblad Het Parool vorig week. ”Sinds de oprichting in 2008 verbleven 1 miljoen Nederlanders in accommodaties die via deze site te huur zijn. Tegelijk kozen ook 1 miljoen reizigers voor een Nederlandse slaapplek via Airbnb.”

Lees ook:Reclame voor meer bieb, kunst op school en fietspaden van Airbnb weggehoond in VS
Lees ook:Nergens meer vreemdeling claimt Airbnb in spotje
Lees ook:Aandoenlijke reacties op T-Mobile-flashmob Heathrow
Lees ook:Airbnb roept Amsterdammers met advertenties op om kamers of huizen te verhuren
Lees ook:Unilever ‘s lands grootste adverteerder – voor KPN

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.