Renault tart Duitse automerken met 1700km-advertentie

Hoorde onlangs een Franse correspondent op de tv roepen dat Franse auto’s nog steeds goed verkopen in het chauvinistische eigen land, maar veel minder daarbuiten, de laatste tijd. Niet dat ze niet goed zijn, maar gewoon te duur als gevolg van hoge arbeidskosten. Renault’s in lage loonland Roemenië geproduceerde merk Dacia verkoopt veel beter… En toen zag ik deze Renault-advertentie voor de Megane, die een provocerend ritje van Parijs naar Berlijn maakt: 1700 km (!) op één tank. En route verschillende bekende Duitse autosteden passerend, gewapend met de ‘Energy cDI 110′-motor. Reclamebureau Publicis in Parijs maakte de leuke advertentie, die vooral de eigen bevolking zal aanspreken… Via Adoholic.

Lees ook:Merkel en Sarkozy omarmen elkaar, nu hun automerken nog
Lees ook:Appartement in Berlijn winnen met ouderwets ‘onder dopjes kijken’ in Warsteiner-reclame
Lees ook:Kevin Spacey maakt reclame voor de Renault Espace
Lees ook:Renault pocht met resultaten Duits betrouwbaarheids-onderzoek auto’s
Lees ook:Zouden Engelsen nog Renaults kopen na deze rugbyreclame?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.