‘Het is jouw zaak’ prima arbeidsmarktcampagne van McDonald’s

''De arbeidsmarkt is krap. De concurrentie neemt toe en we worden geconfronteerd met het feit dat ons werkgeversimago niet goed genoeg is. Dat is een van mijn grote irritaties en frustraties. Sinds vorig jaar maken duidelijk waar wij voor staan als werkgever en hoe McDonald's nu is als werkgever. Dat we het beste opleidingsbedrijf van Nederland zijn, en dat er met de kwaliteit van ons eten ook niets mis is.'' Dat zei McD-baas Jo Sempels eerder dit jaar toen ik hem interviewde voor vakblad Horeca Entree. En ik geloof hem, het zit wel goed bij McD. Twee voorbeelden van de m.i. uitstekende ''Het is jouw zaak''-personeelswervingscam- pagne van McDonald's, gemaakt door reclamebureau TBWA. ''Als je bij McDonald's werkt,

 

bepaal je een heleboel zelf: je uren, je reistijd, hoever je wilt doorgroeien, maar b.v. ook of je kiest voor een vakantiebaan of een bijbaan naast je studie. Dus wat je ook kiest, jij bepaalt altijd zelf of je bijverdient.'' Aldus de tekst onderaan in de advertenties.

Lees ook:Ben is verlost, zit nergens aan vast (behalve aan reclame)
Lees ook:Traantje wegpinken bij broertjes en zusjes-infomercial Ronald McDonald Kinderfonds
Lees ook:Wereldrecord Bolt op kipnuggets en McDonald’s haakt leuk in met reclame
Lees ook:Gratis e-bike van de zaak in reclame Stella Fietsen
Lees ook:McDonald’s zet reclame in om ouderen te werven

Eén reactie op “‘Het is jouw zaak’ prima arbeidsmarktcampagne van McDonald’s

  1. Thang

    Mc-Donalds Nederland
    De Roma Mozarella smaken goed mm??

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.