Aftrap nieuwe Bob-campagne op Oranjecamping EK Voetbal

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Veilig Verkeer Nederland (VVN) hebben gisteren op de Oranjecamping in het Zwitserse Interla- ken de Bob-zomercampagne 2008 in gang gezet. Twee teams van BN-ers speelden de officiële premièrewedstrijd van de nieuwe BlaasBobgame. Onder grote belangstelling van Oranjefans en onder het motto 'Laat Bob maar blazen' trapten oud-internationals Aron Winter, Richard Witschge en John van den Brom, dj's van Slam FM Mental Theo en Rob Toonen en een uitverkoren campinggast de campagne af.

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil met de
zomeractie onderstrepen dat je vóór het feestvieren met elkaar moet
afspreken wie de Bob is en dat de Bob géén alcohol drinkt, meldt een persbericht. Bob kan dus
zonder moeite blazen als hij gecontroleerd wordt.

De nieuwe
BlaasBobgame
bestaat uit een levensgroot opblaasbaar veld met twee
goals, waarop twee teams van drie personen tegen elkaar spelen. Zij
moeten met behulp van bladblazers (!) zoveel mogelijk ballen in het
doel van de tegenstander blazen. In elk team zit een Bob; dit zal ter
plekke door VVN met blaasapparatuur worden gecontroleerd. De winnaar
ontvangt een grote OpblaasBob (in verband met het EK Voetbal in het
oranje in plaats van geel); de sportieve verliezers krijgen een
Bob-strandbal. Deze zomer zullen de BlaasBobgames overal in Nederland
en bij uiteenlopende evenementen opduiken om de Bob-campagne zo breed
mogelijk onder de aandacht te brengen en mensen erop te wijzen dat
alcohol en verkeer niet samen gaan.

De Bob-afspraak -voor  wie dat nóg niet weet- houdt kort en
goed in dat je van tevoren met elkaar afspreekt wie er nuchter
terugrijdt. Een echte Bob blijft 100% fris en drinkt dus geen druppel alcohol.

Lees ook:Ben je Bob, zeg het hardop! ook bij het voetbal en tijdens zangavond zeggen spotjes overheid
Lees ook:Laat je niet afleiden-reclame: ‘Hallo jongen, met je moeder’
Lees ook:Campagne ‘Daar kun je mee thuiskomen’ effectief
Lees ook:VenW-campagne ‘Goed licht, beter zicht’ mikt eerst op automobilisten
Lees ook:Postbus 51-campagne ‘filevermindering’ gestart op radio en tv

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.