Luister pik. Typisch Amsterdams? Geloof van niet, maar deze woorden in witte chocolade letters trekken in ieder geval de aandacht op een buitenreclame-uiting deze week in de hoofdstad. Voor nieuwe lokale domeinnamen. ‘Echte Amsterdammer registreren hun .amsterdam domien op Geef Mij Maar.Amsterdam, luidt de boodschap. ”Een →
Categorie: "Buitenreclame"
Kortingen tot 70% roept Hema in buitenreclame
Een soort summersale van de Hema, wordt onder meer op buitenreclame-uitingen aangekondigd. De Hema als Hemarkt. ‘Opruiming’ met kortingen tot wel 70%. De dagbladen vandaag hebben niets te bieden wat betreft opvallende/goede advertenties in dit reclame-komkommerseizoen, dus moeten we buiten op zoek. ”Op heel veel artikelen” staat erbij, dus niet op alles. Kom naar →
Weekendfestival Kwaku vaker open meldt reclame (en voetbal terug)
Het voluit Kwaku Summer Festival in Amsterdam. Daar is-ie weer, de buitenreclame. Veertigste jaargang dit jaar. Omdat ik het beste voor ze wens, zo’n goed en leuk initiatief, laat ik ook de nieuwe uiting hier graag zien (KLIK erop om wat te vergroten). Het nieuwtje is dat het weekendfestival van 19 juli t/m 9 augustus in het Nelson Mandelapark nu ook twee vrijdagavonden te bezoeken is. Nieuw is ook dat voetbal weer terug is, naast muziek, dans en lekker eten en meer. De site: ”Het Kwaku Summer Festival gaat niet alleen over eten, muziek en voetbal. Kwaku gaat over het samengaan van culturen.” →
Toeval? Yoghurt Griekse stijl-reclame van Danone
Nog steeds te zien, deze buitenreclame/abri van Danone voor yoghurt Griekse stijl. Ergens in Amsterdam gefotografeerd vrijdagavond j.l. Toeval, nu Griekenland niet uit het nieuws te branden is? We denken van niet. Maar we kunnen arme Grieken niet steunen door een potje te kopen. Een ding weten we namelijk zeker: deze yoghurt ‘Griekse stijl’ komt geheid niet uit Griekenland en wordt daarom vermoedelijk ook geen ‘Griekse yoghurt’ genoemd. Enorme uitvoerkans gemist? Wat exporteren ze nog wel in dat land, behalve olijven en, sorry, spaartegoeden? En in die giga Amerikaanse markt was het niet eens een →
De McFlurry Hitte-abri reclame van McDonald’s
Na dat Cornetto voor €1-apparaat bij een bushalte in Utrecht, getoond vorig week, de McFlurry ‘Hitte-abri’ reclame van McDonald’s. Op het Damrak in Amsterdam. McD daagt de zon uit. Sneuvelt het warmterecord van 38,6 graden daar? Dan een gratis ijsje – maximaal 100- via deze hittegevoelige reclamezuil… Ook leuk. En
Goedkoop naar bierparadijs Brussel in Thalys-reclame
Gefotografeerd bij de Zuid-As deze week: Manneke Pis. Een Belgisch ventje dat schaamteloos op ons Amsterdammers plast. Als reclame voor de Thalys, die goedkoop naar Brussel rijdt. Kost maar €29 enkele reis en dat zal wel een ‘vanaf’prijs zijn. Voor de dorstigen onder ons: je moet minimaal een uur en 50 minuten wachten voordat je je eerste pilskje kan nemen, want →
Verkoeling nodig? Koop Cornetto in een reclame Abri
De HHH, de Huidige Helse Hitte wordt lekker gemaakt door buitenreclame- exploitant JCDecaux en Unilevermerk Cornetto: tijdens het wachten op de bus ergens in Utrecht kun je t/m 7 juli genieten van een lekker verkoelend ijsje voor de schappelijke prijs van 1 euro. Maar let op: opeten voordat je in de bus stapt, stel dat je door de chauffeur wordt geweigerd met deze hitte . Het creatieve idee is →
Pop-up file concert als reclame voor klassieke muziek festival Wonderfeel
‘Leukste file van Nederland‘. Kopt het bericht. Gistermorgen, op de A1 richting Amsterdam, was het een klein feestje. Een nieuw klassiek festival, Wonderfeel, organiseerde daar Nederlands eerste pop-up-file-concert (zie ook filmpje). Meldt een persbericht. Als leuke reclamestunt. ”Terwijl de file vorm begon te krijgen klapte de zijkant van een 16,5 meter podiumtruck open. Waarna het Nieuw Amsterdams Klarinet Kwartet aangevuld met sousafoon, slagwerk en onder leiding van een →
Enorme aanhanger Bolletje maakt rijdend reclame
Bellen tijdens het rijden mag niet, whatsappen of sms’en ook niet, maar heeft iemand ooit iets gehoord over… fotograferen tijdens? Nienke De Vries (@Nienke_deVries) twitterde bijgaande foto alweer geruime tijd geleden, met leuke rijdende reclame voor Bolletje. Waarmee natuurlijk niet gezegd is, of zelfs geïmpliceerd, dat zij →
Je smartphone ‘boefproof’ in 15 sec. meldt reclame
In vijf stappen of in totaal 15 seconden waardeloos voor dieven. Dat kan, meldt in ieder geval de buitenreclame van Boefproof, een initiatief van de Nederlandse telecomsector, verenigd in Nederland ICT, in samenwerking met het ministerie van Veiligheid en Justitie. Wekelijks worden meer dan 300 smartphones gestolen, →