Categorie: "Buitenreclame"

Digitale buitenreclame in Amsterdam en Rotterdam van JCDecaux geclaimd als primeur

Als eerste Buitenreclame-exploitant van Nederland, zeggen ze trots, introduceert JCDecaux deze week in de grote stadscentra van Amsterdam (15 stuks) en Rotterdam (5) een ‘Digital Out of Home’-netwerk (lees buitenreclame) op straat met 84 inch schermen. Genaamd het  Mupi-netwerk Métropole, dat beschikt over een digitaal led-­scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. ”Hierdoor zijn uitingen op de schermen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar”, zegt de Franse

Decathlon opent concept store met concept reclame in Breda

In Breda opent sportretailer Decathlon vandaag een concept store met wat ik maar even als grapje noem concept reclame: voor twee reclame-affiches waarop ze verschijnen poseren de twee trotse local sports heroes voor de Klaar voor de sport-campagne. Aardig bedacht. De man links werkt ook nog eens voor de winkel daar, op de, goed geraden, fietsenafdeling. Reclamebureau XXS maakt samen met het Franse bedrijf, dat ‘s werelds grootste sportretailer zegt te zijn,  ‘gerichte lokale streetsmart

Kwaliteit centraal in Heineken’s Heerlijkheden-campagne

De afgelopen week begon Heineken met een nieuwe campagne: Heineken’s Heerlijkheden. Bijgaand een advertentie in de dagbladen vandaag en een foto van de zuil op het Amsterdamse Gelderlandplein waar nog veel wordt getimmerd (KLIK op uitingen om te vergroten). Erin wordt de -nogal eens ontkende- kwaliteit van het populaire bier benadrukt. De Heineken Heerlijkheden, met knipoog naar de

100% NL is gevarieerder dan je denkt zegt 100% NL over zichzelf op reclame-affiche

Met 100% NL luister je naar De Muziek van Nederland. Van Marco Borsato, Kensington en Nielson tot Mr. Probz. En die radiozender met veel oranje in de huisstijl is gevarieerder dan je denkt zeggen ze over zichtzelf op de WC Eend-reclameuiting die ik onlangs fotografeerde in het centrum van Amsterdam (KLIK erop om te vergroten). Ze hebben daar kennelijk een imago-probleem. Wordt dus aan gewerkt, terwijl ze ook nog eens in spanning zitten te wachten hoe hun door, aldus de site, ‘Bekend Nederland’ gesteunde DJ Lex Gaarthuis het gaat doen in de jacht op de Gouden RadioRing 2015. Dat is de

Gratis massage van reclamezuil Have a break KitKat

Voor de nieuwste Have a break, have a KitKat-reclame kunnen we niet lui op de bank te blijven liggen voor de tv. Wel even naar Bogota, Colombia, rafeizen. Want daar heeft reclamebureau J. Walter Thompson de ‘massage billboard‘ ontwikkeld voor klant Nestlé.  Gewoon er even tegen leunen, en hup. Op internet kun je zoeken waar ze staan, ook handig om te weten. Moet je de woorden ‘moe’ of ‘gestresst’ intikken,

Airbnb roept Amsterdammers met advertenties op om kamers of huizen te verhuren

Airbnb geeft extra gas om het aantal woningen in Amsterdam uit te breiden. Bewoners worden zelfs telefonisch benaderd vanuit het hoofdkantoor in Engeland of ze hun huis willen verhuren, meldde de Amsterdamse krant Het Parool eind vorige week op de voorpagina. De campagne is gestart. Bijgaand een uitingen in dat zelfde dagblad (KLIK erop om te vergroten), eentje die, als onderdeel van een serie, ook in de abri’s in de hoofdstad te zien is. ‘Verdien extra geld door je woning in Amsterdam te delen,’ luidt de voor velen verleidelijke tekst. Informatie

Gratis kalender aangekondigd door schone op billboard Ariane Inden-cosmetica

Een Nijenrode babe was ze, Ariane Inden. Die in 1992 begon met de ontwikkeling van 141 ‘natuurvriendelijke’ cosmeticaproducten in het luxe top segment. En nu ligt ze goed zichtbaar in centraal Amsterdam, op het Leidseplein, op een billboard, haha. Nee hoor. Gewoon een model. Ariane zelf opende de eerste Ariane Inden winkel in oktober 1993. Inmiddels heeft zij meer dan 1000 ‘natuurvriendelijke’ artikelen en

Belastingdienst doet de blauwe envelop in de afscheidsreclame

De vele jaren geleden bedachte slogan ‘Leuker kunnen we ‘t niet maken. Wel makkelijker leeft verder, maar dat kunnen we niet zeggen van de ‘blauwe envelop.’  Blijkt uit deze reclame-abri met de Belastingdienst erop die we gisteren kiekten (fotografeerden is een te groot woord . Vaarwel-reclame noemen we het maar (KLIK erop om wat te vergroten). De tekst: ”Vanaf 1 november sturen we steeds meer post alleen nog naar een

Dutch Design Week in de reclame met ‘What if’-campagne

Verrassende vragen als “what if my body could light up” en “what if plants were solar panels” duiken op in de campagne voor de Dutch Design Week, die morgen/zaterdag in Eindhoven begint en tot 25 oktober duurt. ”Vragen die verbinden, verwonderen en de wenkbrauwen laten fronzen, maar die als knipoog ook grappig en vermakelijk kunnen zijn”, lees ik op een bericht op vaksite Fonk over de door reclamebureau Fabrique gemaakte campagne. Bijgaand een buitenreclame-uting.  DDW wordt gepromoot als ‘hèt grootste

Heineken wenst ook voetballers IJsland succes met billboard

Dutch, you are so lame,” reageert Yolas1. ”You won’t go to the Euro 2016, we will. So stop crying and begging Iceland to win.” Heineken echter: ”Wij hebben er in ieder geval alles aan gedaan! Leuk idee, die rijdende billboard in Reykjavik, die de IJslandse spelers uitzwaait, op weg naar Turkije. Van Heineken, dus, al zie ik geen reclame erop, maar kan ‘m niet goed bekijken op ‘t filmpje. Is het merk Heineken soms ook te koop in Turkije? . In ieder geval de bierconsumptie in Nederland zal fors dalen als we