Toeval, net nu er zoveel WK-rommel op straat ligt? ‘‘Met hetzelfde gemak.” Buiten hangt een campagne van de Stichting Nederland Schoon, die op een originele en ook geestige manier de aandacht vraagt voor individuele verantwoordelijkheid. Neem je rommel even mee, als er geen vuilnisbak in de buurt is, luidt de boodschap. Doel van de nieuwe campagne, die in heel Nederland te zien is, is niet verrassend: het verspreiden van zwerfvuil belangrijk omlaag te krijgen in de periode tot 2012. En Mick (bijgaand) en Maud en Raoul en, last but definitely not least, Esmee, geven aparte ‘opbergtips’ (zie overlees). De maker is reclamebureau Grey Amsterdam. en tenslotte Esmee
Lees ook:Volkswagen introduceert Snake-spel als interactieve reclamegame
Lees ook:Student Raoul Droog wil als billboard geld ophalen voor reclamefestival Cannes-bezoek
Lees ook:Michael Bublé en Nina Simone zingen mee in ‘post-crisis feelgood’ spotje KPN
Lees ook:Borsten gezocht, in alle vormen en maten, door reclamebureau (voor Pink Ribbon)
Lees ook:D-Reizen maakt reclame voor vroegboeken met Flexpakket
Mooi hoe je bij Esmee haar buikspieren ziet.