Milieureclame geïnspireerd door 9/11-ramp New York

  ''For nature, every day is 9/11.'' Op Houtlust, de Nederlandse site gespecialiseerd in non-profit- en ‘'sociale'' reclame, verscheen -en deze week ook op Adfoblog- deze Franse uiting voor de Fondation Nicolas Hulot, een milieu-organisatie. De directe koppeling met 9/11 in New York was voorspelbaar controversieel en zorgde voor ettelijke reacties uit diverse landen. Eentje: ‘'Bullseye.'' En andere: ‘'O man, dit is vreselijk. Mensen zijn geen bomen. Zulke slechte smaak.'' Een Amerikaanse reactie: ‘'Niets mis mee, maar een slechte advertentie voor een goed doel. Bomen exploderen niet.'' Maker: reclamebureau CLM BBDO, Parijs.

Lees ook:Beroemd na nieuwe naam: Bruce Willis, Alice Cooper en Beatle Ringo Starr (spotje Aviva)
Lees ook:Chrysler trekt reclame Dodge Nitro met geëlektrocuteerde hond terug
Lees ook:Betaald door reclame: Bullseye wil gratis WiFi in 37 steden
Lees ook:Ontdekkingsreis in futuristisch Droid X-spotje Motorola
Lees ook:De praktijk. Hard Frans filmpje tegen kinderporno

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.