Goed zien is hartstikke belangrijk. Zeker als je in de glasbakkenbiz werkt. Pearle haalt er weer een ouwetje bij in de reclame, en een ‘auto,’ maar koos een geheel andere invalshoek dan Volkswagen. Ook heel geestig, net als die vorige trouwens, ook weer met een ouwetje achter ‘t stuur (en die slechtziende motoragent). Komt die plotselinge belangstelling voor ouwetjes nou allemaal door die serie Benidorm Bastards (zie ook de slecht onthaalde recente vuurwerkcampagne)? Weer van reclamebureau TBWA\Neboko.
Lees ook:Vuurwerkcampagne 2010 oogst kritiek (hopelijk is-ie wél effectief)
Lees ook:Zelfde idee, andere aanpak: Boots Opticians vs Pearle
Lees ook:Meneer Lenstra verruilt familie voor Tempo-Team in spotje
Lees ook:Wát staat daar op dat snelweg reclamebord van Pearle?
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde AUGUSTUS: Suzuki, KPN en ABN Amro
Lijkt erg op dat Radio 1-filmpje van een paar jaar geleden, gemaakt door KesselsKramer. Daarin wordt ook een oud dametje in een vuilniswagen gekieperd, omdat de dienstdoende vuilnisman ondertussen wordt afgeleid door een sportwedstrijd op de radio…
Ach ja, je kunt iets niet goed zien en dus gaat er iets mis. Altijd weer goed voor een reclamegrapje.