Categorie: "Viral/internetreclame"

Grote kameleon kleurt mee met zonnebrillen van Ray-Ban (viral)

The super chameleon shows his super camouflaging powers.” Deze aparte viral (internetreclame) is gemaakt om de zonnebrillen van Ray-Ban te promoten. Never Hide Films maakt de opname, de muziek is ‘Eat My Bear‘ van Yusek. Faschinerend, maar op YouTube meent iemand te weten dat dit wreed is, want de grote kameleon zou erg stressgevoelig zijn. Blogger AdGabber vraagt zich af of er veel video-editing heeft plaatsgevonden, zó snel veranderen die kleuren. En iemand wil ook weten waarom de kameleon niet meteen bruin was, vanwege de kleur van de tafel… Sorry, ik heb die antwoorden niet (eerdere Ray-Ban virals HIER). Via AdGabber.

De heli, de zeebanaan en het BBQ-brandje (nieuw spotje X-travel)

Eind 2007 was Noodlanding Boeing 737 in Middellandse Zee een groot succes op YouTube. Dat was een erg grappige internetcommercial voor het Nederlandse reisbureau  , die ook in het buitenland heel goed werd gewaardeerd. Nu weer zo’n poging als een vervolg erop: het ‘fire helicopter accident,’ met de zeewaardige banaan, de heli en het BBQ-feestje. Via ICBlog.

Shanghai Lady pikt ‘t wegslepen van haar Chevrolet Captiva niet …

Ach, en ik maar denken dat dit eens een keertje géén opzetje was. Ter promotie van de Chevrolet Captiva, een crossover SUV ontwikkeld door het GM Daewoo Design Center, heeft de automaker deze grappige video gelanceerd, meldt MF’s Viral Friday. Te zien is hoe een automobiliste in Shanghai eenvoudige maar doeltreffend weet te voorkomen dat haar Chevrolet Captiva weggesleept wordt. Was het leven maar zo mooi.

Wit Licht/War Child-partner T-Mobile komt met viral en gadget

T-Mobile is partner van Marco Borsato’s Wit Licht en van War Child. Om dit kenbaar te maken, heeft de telecommer een trailer ontwikkeld, waarin je zelf een rol van betekenis kan spelen. De trailer is sinds een paar dagen live en is nu al 11.500 keer bekeken, claimt het persbericht. Los van filmpje en verrassende ‘gadget’ vraagt de trailer ook aandacht voor het werk van War Child. Bezoekers worden ook opgeroepen om Friend te worden van War Child. Zie speelderolvanjeleven.nl (zet wel je geluid aan en houd je telefoon bij de hand, adviseert T-Mobile).

Stuntpiloot verliest vleugel, maar weet toch veilig te landen

"Best Air Race Pilot Ever!" In een filmpje dat op het
eerste gezicht lijkt op een echte amateurvideo, weet een Redbull
stuntpiloot na het verliezen van zijn rechtervleugel een
dramatische noodlanding te maken. Wow. Mijn eerste reactie: goh, er bestaan kennelijk stuntpiloten die zelfs dat kunnen – later
schroeven die vleugel er gewoon weer aan. Voor de volgende vlucht. Niets is minder waar. Het is een fake, een knappe viral campagne van het mij onbekende Duitse kledingmerk met de onwaarschijnlijke naam KillaThrill. Via MF/La Comunidad's Viral Friday.

Ook nesteldrang? Ikea. Is een viral spotje op ”eigen initiatief”

Ook nesteldrang? Ikea. ''Volgens mij nog niets eens op tv… Misschien iets voor uw reclameblog?'' Mailde me tipgever Antoine. Met dank aanvaard, dus (ook al doe je, stel, haha, de pr voor de makers). Benieuwd of-ie ooit op tv komt, want dit is een ''eigen initiatief'' van reclamebureau Houdini, lees ik op YouTube. Je maakt 'm voor eigen rekening en hoopt vervolgens dat de klant 'm zo leuk of goed vindt, dat ie 'm van je wil kopen. Zo niet, krijg je er toch wat aandacht voor. En waarom ook niet, dit is gewoon wel leuk gemaakt. 

Loeit koe ‘MONGOOL’ tegen Fiat Bravo-rijder in (fake?) viral?

''In Holland, this very odd TV commercial is making its way around the web, while it hasn't been on TV yet.'' Schrijft reclameman Rocco Stallford op Adverblog, een buitenlandse blog over (meestal) interactieve of hij reclame. Heel vreemd ja. Typisch Nederlands landschapje. Koe loeit als er een VW Golf en een Ford Focus langskomen. Maar hij of zei zegt ''mongool'', als er een Fiat Bravo opdoemt. Of zegt hij of zij iets anders complimenteus in deze viral ? ''Is die koe nou zo slim of zijn wij zo dom en is dit een fakeviral?'' zou Louis van Gaal zeggen. Of, bravo! Een uitgesproken slimme manier van aandacht trekken dan? Geen idee, dat is het leuke hiervan.

 

Grote boom mist auto op ‘n haar na, Jeep rijdt rustig door (viral)

Noodweer in Nieuw Zeeland. Grote boom waait echt live om op een industrieterrein, passagiersauto wordt bijna geraakt; spannende amateurbeelden. Dat is het eerste filmpje. De tweede gaat over dezelfde gebeurtenis, maar reclamebureau Colenso 99 in Auckland, heeft er een prachtige viral van gemaakt voor Jeep, Have fun out there. Via InspirationRoom (v/h Duncan's TV).

 

PC’s? Gelukkig heeft Michael Phelps meer verstand van zwemmen

Zwemfenomeen Michael Phelps is hot, en wel een miljard aan sponsor- dollars waard vanwege alle medailles. Sponsors vechten elkaar al de rij uit. Vandaar deze twee virals, online commercials. Al dan niet betaald, opgenomen op de redactie van ESPN Sports Center, de Amerikaanse zender (Phelps zwemt kennelijk overal :-) . Phelps breekt alle records, maar ook computers. OK, een beetje aardig dan. Na de overlees de tweede korte viral, ook van reclamebureau Wieden + Kennedy in New York. Waarin Phelps merkt dat een redacteur zijn koffie op een van z'n medailles zet. Via Duncan's TV.