Kritiek Dijkshoorn op Rabo-reclame Humberto Tan

Eigenlijk ging de vraag over Remia. Of Nico Dijkshoorn, schrijver, columnist en huisdichter DWDD en meer nog in een Remia-spotje gaat verschijnen, vroeg Het Parool in de wekelijkse rubriek Klapstoel. Nee, was het antwoord, waarover later meer. Opvallend fel opende DijkshDijkshoorn oudoorn daarna de aanval opende op Humberto Tan. Hij zei: (…) wat zo’n Humberto Tan doet in die Rabobankreclame, dat vind ik echt ongehoord. Dan sta je dus tonnen te verdienen in het Holland Heineken House, en een week later zitten al die sporters bij je aan tafel. Daar zou ik me heel belazerd bij voelen.” En moest Tan zijn ochtendprogramma bij BNR niet stoppen vanwege dat Rabocontract, vroeg ik me af toen ik dit las. Nu over Remia. Dijkshoorn: ”Ha! Ze hebben gevraagd of ik mee wilde werken aan hun commercial voor de stoeremannensaus. Ik wijs altijd alles af, van voice-overs tot Wie is de mol, maar over Remia twijfelde ik even. Het leek me wel grappig om vernietigende gedichten te maken over mannen die daar dan met zo’n schijtsausje staan. Maar uiteindelijk stat je gewoon Remiasaus te verkopen, dus ik het ervan afgezien.” Zou Dijkshoorn ook zo kieskeurig zijn geweest als hij géén behoorlijk lopende 1manszaak zou hebben gehad? Of zouden die optredens juist in gevaar komen, als hij ‘ja, graag’ zou zeggen tegen een lucratief commercieel aanbod…

[PS]       Leuk blog, Reclamewereld? KLIK

Lees ook:Humberto Tan nieuwe reclamegezicht Rabobank (zie spotje)
Lees ook:Zó doet Herman den Blijker dat in spotje Remia Fritessaus
Lees ook:Humberto Tan’s reclame voor zijn komende ‘Let’s Dance’-festijn
Lees ook:Reclame Remia speelt knap in op ‘Frituurvlucht’ van KLM met advertentie, maar vp-banner landt verkeerd
Lees ook:Gerard Joling zoekt snel fans voor rol in nieuwe tv-reclame van Remia

Eén reactie op “Kritiek Dijkshoorn op Rabo-reclame Humberto Tan

  1. Observer

    Slimme man, die Umberto, altijd geweest, iemand die weet hoe hij veel geld kan verdienen. Wordt overal zonder problemen binnengehaald. Dis is 2014 man, de media is één commercieel feestmaal geworden voor de gulzige tafelaar.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.