George Clooney tekent bij: meer reclame Nespresso/Nestlé

Nespresso wordt ‘een beetje’ Fairtrade door een deel van de koffie te betrekken van boeren met een fairtrdecertificitaat. En heeft de samenwerking met de filmster George Clooney vernieuwd. Hij blijft reclame maken voor het merk dat hoopt het duurzame karakter zo te kunneClooney en Nespresson benadrukken. Dat meldde de Volkskrant gisteren. ”Clooney staat bekend als een activist voor Zuid-Soedan, en Nespresso heeft toegezegd de productie van kwaliteitskoffie in dat land nieuw leven te willen inblazen.” Bij de meest recente Nespresso-commercial met Clooney en Mrs Martin, die Reclamewereld in november vorig jaar bracht. Tijd voor een nieuwe, trouwens. Het dagblad speculeert dat de beleidsverandering is ingegeven door druk op de omzet vanwege de vele look-alike cups die overal ter wereld zijn geïntroduceerd, zoals die van Douwe Egberts. Het bijna-monopolie op koffie voor de eigen apparaten is in veel rechtszalen gesneuveld. Voor Clooney-fans: zie ook artikel in de Britse Guardian over de boerenzoon, zijn koffie-ideeën, en, heel kort, zijn reclame.

Lees ook:George Clooney gebruikt voor Fair Trade-druk op Nespresso
Lees ook:George Clooney weer grappig: na Nespresso nu in Martini-spotje
Lees ook:Primeur! De nieuwe George Clooney Nespresso-spot, ‘George Who?’
Lees ook:Naakt model man moet Clooney doen vergeten in Nespresso spotje
Lees ook:Concurrent Lavazza: George Clooney’s nieuwe Nespresso-spots zijn gepikt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.