‘Legaliseer drugs niet’ roept The Economist in reclame-uiting

Where do you stand is de vraag in de nieuwe campagne van The Economist, wat ik altijd het intelligent rechtse Britse weekblad noem. Het gezaghebbende blad somt op waar het voor staat. Zo neemt The Economist stelling tegen het legaliseren van drugs, ook in Nederland een issue, en het stemrecht voor gevangenen. Maar ook het verhandelen van menselijke organen wordt afgewezen. Via  The Guardian en Campaign. Het internationale weekblad wil met deze campagne nog eens duidelijk maken dat het een vinger in de (politieke) pap heeft doordat de redactie regelmatig helder stelling neemt,  ook als het om gevoelige onderwerpen gaat. De campagne is gemaakt door reclameburau AMV/BBDO in Londen.

Economist drugs

Economist prisoners vote

Lees ook:Koorddanser in de hoofdrol in bioscommercial weekblad The Economist
Lees ook:Aandelen, vastgoed, hoe lang blijf je erop zitten, vraagt The Economist
Lees ook:Veel knap vingerwerk in Nederlandse commercial HTC Touch
Lees ook:The Economist stekkert de Amerikaanse markt binnen
Lees ook:Palestijns/Israelische conflict verklaard in Economist-film

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.