Heineken’s spoof van (later door Bavaria gespoofde) inloopkoelkastspot

De Heineken spoof/parodie van de Walk In Fridge/inloopkoelkast hebben we gemist (niet die latere van Bavaria gelukkig), en dat zetten we hierbij even recht. Hij is grappig. De Heinekenparodie op eigen werk kwam even ter sprake in een gesprek dat Molblog van TvM gisteren had met Herwin van den Berg, marketing directeur Nederland van de brouwer. Hij zegt dat Heineken hem zelf heeft geïnitieerd en uitgevoerd. ”We waren aan het praten met studenten en die vertelden ons dat ze het zelf wilden maken. Dat zette ons aan het denken en we hebben het gedaan. Een muur er uit gooien op de 15e verdieping kan anders niet zo snel.”  Zonder enige betrokkenheid van hun reclamebureau, dat WIF maakte?

Heinekens Walk In Fridge is via YouTube al 5 miljoen keer bekeken, zegt Van den Berg. ”Het was voor het eerst dat internet ook voor de exposure belangrijk voor ons was. Hij gaat nu ook wereldwijd op tv ingezet worden. De laatste vijf jaar hadden we drie echte hits: Rudi, de skileraar, de bar op de planeet in de ruimte en deze.” En: ”Nee, we hadden die commercial niet alleen op internet kunnen laten zien. We hebben tv nodig. Ik en jij hadden hem al gezien op internet, maar mijn vader en moeder zagen hem pas op tv. Dat is dus nog wel nodig.”

Over Bavaria’s spoof zegt hij, nog steeds op Molblog: ”Dat vinden we een compliment.’

Lees ook:Snoop Dogg haakt geestig in op Heineken’s Walk in Fridge-spotje
Lees ook:Bavaria-parodie op Heineken’s Walk-in Fridge populairst in Reclamewereld-poll
Lees ook:Parodie op Heinekens Walk-in fridge van basketballers VS (Cavaliers)
Lees ook:Welke is leuker: Heineken of Bavaria? Nieuwe poll Reclamewereld.blog
Lees ook:Geen Walk-in Fridge in VS van Heineken, maar: glaasje op laat je rijden!

2 reacties op “Heineken’s spoof van (later door Bavaria gespoofde) inloopkoelkastspot

  1. eric

    Het Heineken spotje was oorspronkelijk al erg gelijk aan een spot van een Canadees energiebedrijf, waar een vrouw gillend haar inloopkast ingaat, en haar man hoort gillen bij een superdeluxe stoppenkast. TBWA deed het veel leuker, maar het idee is al twee jaar oud..

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Zou leuk zijn om die commercial te laten zien. Weet jij ‘m misschien te vinden, Eric?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.