Welke is leuker: Heineken of Bavaria? Nieuwe poll Reclamewereld.blog

De nieuwe poll van Reclamewereld.blog.nl gaat over twee erg leuke biercommercials. Het koelruimte (Walk-in fridge)-spotje van Heineken, dat er als eerste was, maar verrassend werd gevolgd door een parodie (spoof) van Bavaria. Ook erg geestig, maar wel makkelijk in de zin dat-ie meelift op een idee van een concurrent. En de vraag is uiteraard: welke is de leukste? Vind je dat parodiëren in dit geval niet zo sterk, dan kun je nog stemmen op: ideetje-pik, geen kunst.

Lees ook:Bavaria-parodie op Heineken’s Walk-in Fridge populairst in Reclamewereld-poll
Lees ook:Persoonlijk stijladvies bij Eye Wish Opticiens geïntroduceerd in spotje
Lees ook:Gouden Loeki 2010: kiezen uit tien spotjes voor mei
Lees ook:Verbod kredietreclame vindt Reclamewereld.blog-stemmer goed plan
Lees ook:Jouw stem, daar maak je je toch sterk voor zegt 19/3 advertentie Rijksoverheid

7 reacties op “Welke is leuker: Heineken of Bavaria? Nieuwe poll Reclamewereld.blog

  1. Redactie, Michael

    Die van Budweiser was fantastisch en die heeft iedereen vast gezien, op de Cannes-reel of elders. Maar gejàt… Geïnspireerd door, zou ik zelf liever zeggen, Joris.

      /   Beantwoorden  / 
  2. joris

    Ja, dat bedoel ik: geïnspireerd door c.q. een beetje (want dat zei ik) gejat. :-)
    Anyway. Terecht een gouden ADCN-Lamp, vind jij?

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    Ja, ik vind ‘m heel erg leuk, steeds weer & kanshebber voor Gouden Loeki 09 ook.

      /   Beantwoorden  / 
  4. joris

    Maar… bij de ADCN gaat het toch niet om léuk? Daar gaat het toch om creativiteit en/of vernieuwing? En dat is-ie, laten we eerlijk zijn, met zoveel ‘geleende originaliteit’ niet.
    Maar goed. Misschien ben ik wel een überkritische zeurkous.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    Je stelt zeker een interessant punt aan de orde: mag werk dat ”geïnspireerd door” is doorgaan als vernieuwend in deze specifieke competitie (geen Effie, geen SAN)? Gek genoeg kende ik die Budweisercommercial goed, vond hem erg goed, maar heb ik er geen seconde aan gedacht bij het zien van die Heineken Walk-in fridgdefilm… Totdat jij mij er op wees.
    Misschien nuttig, Joris, om deze discussie ook eens aan te kaarten op de vaksite van Adformatie, bij de Lampen-posting: http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/adcn-jaarprijzen-7-goud-22-zilver

      /   Beantwoorden  / 
  6. joris

    Right away Michael. :-)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.