Barack Obama verstoot Tom Hanks als favoriet marketeers in VS

Al jaren publiceert onderzoekbureau Davie Brown Entertainment in de VS een lijstje van meest invloedrijke celebrities waarvan marketeers en reclamelieden daar smullen. Die Davie Brown Index (DBI), op basis waarvan celebs ook worden benaderd om gesponsord te worden danwel reclame te maken voor producten of diensten, werd de laatste paar jaar geleid door Academy Award-winnaar Tom Hanks. Niet meer dus, de kersverse president Barack Obama, die zich door niemand laat sponsoren, is nu lijstaanvoerder. Zo meldt AdAge. Heel interessant: van de top-10 Amerikaanse celebs zijn er dit jaar liefst 8 Afro-American, zeg maar zwart. De andere ”witte” ster los van nummer 2, Tom Hanks, is George Clooney, die zesde werd. De anderen op de lijst zijn Will Smith (3e), Michael Jordan (4de), Morgan Freeman (5de), Denzel Washington (7de), Michelle Obama (8ste), Oprah Winfrey (9e) en hekkesluiter Tiger Woods (10de).De Davie Brown Index (DBI) is volgens AdAge ”an independently conducted survey that brand marketers and advertising agencies use to determine a celebrity’s ability to influence consumer brand affinities and affect purchasing decisions.”

Lees ook:Michael Jordan en Kobe Bryant in spotje game NBA 2K11
Lees ook:Michael Jordan heeft wat uit te leggen in knap spotje Jordan/Nike
Lees ook:‘Story of God’ met Morgan Freeman op National Geograpic Channel meldt reclame
Lees ook:Speciale Michael Jordan-drankjes als eerbetoon van Gatorade
Lees ook:Streep, Roberts, Freeman, McGraw in spotje Haiti

0 reacties op “Barack Obama verstoot Tom Hanks als favoriet marketeers in VS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.