‘Story of God’ met Morgan Freeman op National Geograpic Channel meldt reclame

Een uiterst actuele serie over wereldreligies komt eraan. The Story of God met die fantastische Amerikaanse acteur Morgan Freeman (78) als presentator/ onderzoeker en coGod Nat Geo-producent hing niet alleen als reclame-affiche in de bus- en tramhokjes deze week. Is ook als advertentie voor de 5-delige documentaireserie geplaatst in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om te vergroten). Want morgenavond voor ‘t eerst te zien, en dan even elke zondag op de buis bij National Geographic Channel. Om 22.00 uur. De site van NGC geciteerd erover: ”Wie is God? Waar komen wij vandaan? Waarom is er ‘kwaad’ op dewereld? Is er leven na de dood? Iedereen op aarde heeft zichzelf weleens een van deze of meerdere vragen afgevraagd, en veel mensen hebben voor zichzelf hier een antwoord op gevonden. (…) Morgan Freeman neemt je mee op een reis rond de wereld om allerlei culturen en religies te onderzoeken. Het is de ultieme zoektocht om de zin van het leven en antwoord op andere vragen in religies en culturen te ontdekken.”

Zie een kort NRC-interview erover met Morgan Freeman in New York. Een paar citaten. ”We gaan God niet leren kennen. Zijn naam is onbekend. Zijn gezicht is onbekend. De realiteit van God is dat je gelooft”, legt de acteur uit. Het idee voor The Story of God ontstond tijdens een bezoek aan de Hagia Sophia in Istanbul. In deze kathedraal – die in de jaren dertig werd omgevormd tot moskee en nu een museum was – zagen de acteur en (mede-producent Lori) McCreary tot hun verrassing een fresco van Jezus. Hun gids moest hen uitleggen dat die niet was weggehaald omdat ook hij onderdeel uitmaakte van de islam. ”Dat was nieuws voor ons”, zegt Freeman.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Streep, Roberts, Freeman, McGraw in spotje Haiti
Lees ook:Transcendence met Johnny Depp op reclame-affiche
Lees ook:Help, Captain Morgan (van de rum) wil president van de USA worden
Lees ook:Ex-Spice Girl Mel B wordt persoonlijk in promotie Sony Bravia
Lees ook:Reclametrailer voor The Hour, BBC’s antwoord op Mad Men

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.