Na tien jaar houdt het prestigieuze -maar mijns inziens te elitaire- maandelijkse kleurenmagazine M van NRC Handelsblad op te bestaan. De Volkskrant meldt vandaat dat het laatste nummer op 4 april verschijnt. Als reden wordt genoemd te weinig inkomsten uit advertenties, waardoor het maken van de glossy te duur was geworden. Ook de kwaliteit zou de laatste tijd te wensen overlaten. Overigens komt er wel wat voor in de plaats: een wekelijks nieuwsmagazine, werktitel NRC Magazine, dat elementen moet combineren van M en NRC’s zaterdagkatern Zaterdag&cetera.
M bood ruimte voor lange, diepgravende verhalen, onderzoeksjournalistiek, reisreportages, fotoreportages, essays en portretterende interviews.
Lees ook:Hillary en Barack maken samen reclame voor Brusselse universiteit
Lees ook:Een brochure laten drukken in 3 stappen
Lees ook:Buma’s CDA maakt ook reclame in Vrouw-magazine
Lees ook:De ideale man bestaat niet, zijn magazine misschien wel, GQ
Lees ook:Spotje ‘Follow The Money’ vraagt financiële steun voor onderzoeksjournalistiek
Het zal niet het laatste blad zijn dat verdwijnt dit jaar (helaas). Het wordt een rampjaar voor de media.