Meerderheid gamers pakt Wilders hard aan in ‘Wilders, the game’

Geert Wilders kan op de sympathie van rond de helft van de Nederlandse bevolking rekenen. Die weinig wetenschap- pelijke conclusie trekt interactief bureau DPDK uit de online game 'Wilders, the game' die de afgelopen maanden kon worden gespeeld. Deelnemers konden Wilders de volle laag geven of de PVV-leider juist in bescherming nemen; 53 pct zag in Wilders een ideaal mikpunt. ''De game was voor DPDK niets meer of minder dan een uit de hand gelopen grap'', aldus het bureau in een pers- bericht, maar maakt er wel reclame mee, voor zichzelf (niets mis mee trouwens). De discussie rond 'Fitna, the movie' van Geert Wilders is door het Dordrechtse bureau,  aangegrepen, oh wat mooi, ''om de scherpe kantjes ervan af te halen.''

In een eerder stadium ontwikkelde DPDK al op eigen initiatief een game
rond de verplaatsing van de kastanjeboom van Anne Frank.

Sinds maart
trok Wilders, the game meer dan 40.000 unieke bezoekers, claimt het
bureau. Geestig. "Het is een actuele inhaker, geen politiek statement",
klinkt commercieel directeur Pim van Helten toch enigszins bezorgd.
DPDK, gespecialiseerd in het ontwikkelen van games, staat voluit voor
De Pannekoek en De Kale, de bijnamen van de oprichters.

Lees ook:Geert Wilders, 10 jaar mediafenomeen: reclame voor tentoonstelling PersMuseum
Lees ook:Reclamegame ‘Chase the Line’ introduceert nieuwe Peugeot 308 GTi
Lees ook:‘De verkiezingen gaan alleen maar over Europa’ (spot PVV)
Lees ook:SP haakt met reclame T-shirt in op Wilders ‘Doe ‘ns normaal’
Lees ook:Wilders noemt Anti-PVV-reclamefilm met kinderen ‘walgelijk’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.