Mes gezet in oranje leeuw – ING boos op zijn reclamebureau

Wat 'n verhaal, zeg. ING, sponsor van oranje, is boos op z'n reclame- bureau, Leukwerkt Worldwide, vanwege bijgaande foto in de Revu van afgelopen week. Bureaudirecteur Bart Kuiper steekt als grap een mes in de borst van een oranje leeuw. Maar ING lacht niet, maar gromt en laat zelfs haar tanden zien. Aldus onthult De Telegraaf vandaag, op de financiële (!) pagina's: ''De bedenkers van de slungelige blauwe Postbank-leeuw, die dit jaar zelf wordt vervangen door het oranje ING, zijn voor het weekblad 'ludiek' op de foto gegaan.'' Revu schonk aandacht aan succesvolle Oranje inhaakreclame. Een ING-woordvoerder bevestigt dat er een pittig gesprek 'op directieniveau' heeft plaatsgevonden met het reclamebureau. ''Wij zijn hier als ING niet blij mee. Dit past niet bij het beeld dat wij willen neerzetten'', aldus de zegs- vrouwe in DT. Het bureau weigert commentaar. En wat vindt Reclame- wereld.blog ervan? A. Het had natuurlijk een blauwe leeuw moeten

zijn, de verdwijnende
leeuw van de Postbank namelijk. B. Als je een oranje leeuw doodsteekt,
haal dan maar liever Hiddink. C. Het loopt een beetje door elkaar heen, met al die leeuwen. D. Wist Bart Kuiper al wat er ging gebeuren zaterdagavond tegen de Russen? E. Pech voor ING en Leukwerkt, dat 't naar buiten is gekomen, maar journalist Bart Mos van De Telegraaf heeft al meer dan eens bewezen goede contacten te hebben binnen ING. F. Niet handig van de doorgaans zo voorzichtige Bart Kuiper, maar geen
doodzonde.

(foto: Clemens Rikken, op benedenste foto de creatief verantwoordelijken voor ING-campagne, vlnr naast Kuiper: Edwin Kopper, Richard Kuiper en Rodger Werkhoven )


 

Lees ook:Laatste film met Postbank’s blauwe leeuw (en wat is Nederland toch mooi)
Lees ook:Oranje leeuw en blauwe leeuw krijgen de kriebels van ING
Lees ook:Leeuwen van ING en Postbank maken kennis in nieuwe advertentie
Lees ook:Happen naar Peijnenburg, een reclamecampagne geboekstaafd
Lees ook:Campagne Postbank exit, of wordt blauwe leeuw ING-orange?

5 reacties op “Mes gezet in oranje leeuw – ING boos op zijn reclamebureau

  1. Don Jan

    De grap snap ik niet helemaal, waarom dat mes erin als er juist een oranje leeuw overblijft bij ING, maar ik vind het wel kinderachtig van zo’n grote bank om je daar druk over te maken!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Hanssen

    Die campagne was een hele operatie (vandaar ‘t mes), natuurlijk:

    Commercial vóór de wedstrijden, commercial in de rust, commercial er na… bij verlies een toepasselijke en bij winst ook weer een variant.

    Best complex.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    Zeker complex, toch lijkt die reclamebureaudirecteur verdacht veel op een Rus (:-)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    @R. Mettenday: Ja, Rembrandt van Rijn moest eens weten… Goed gezien, geestig, dank!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.