De verboden (!) Centraal Beheer-commercial over Adam en Eva…

Skoep van Adformatie, gebracht t.g.v. hun geheel vernieuwde site: de commercial van Centraal Beheer Achmea (nog met het oude logo) die nooit is vertoond. Herstel, die nooit vertoond mocht worden van de opdrachtgever, afgekeurd dus. In het heerlijke paradijs ontmoet Eva haar Adam, maar Adam blijkt…. Dat dat gevoelig ligt voor de verzekeraar snap ik best natuurlijk. ''Het geloof en homoseksualiteit. Die twee thema's maakten een Centraal Beheer-commercial die eind september vorig jaar de buis op had gemoeten tot de meest controversiële ooit,'' schrijft Adformatie zelf. Maar wel heel erg leuk, vind ik (de makers: reclamebureau DDB Amsterdam, dat er niet gelukkig mee is, dat dit spotje is gepubliceerd).

Lees ook:Wat iedereen verwachtte: Goeiemoggel wint Gouden Loeki 2007
Lees ook:Beetje enge tongspot Centraal Beheer komt niet op tv
Lees ook:Beste 25 ‘Even Apeldoorn bellen’-spotjes in SBS-programma De 25
Lees ook:Feestbeest Anouk in Even Apeldoorn-spot Centraal Beheer
Lees ook:Twee Epica-prijzen voor Centraal Beheer & NS-werk DDB Amsterdam

5 reacties op “De verboden (!) Centraal Beheer-commercial over Adam en Eva…

  1. Ton

    terecht afgewezen; dit soor karikaturen van de homoman is alleen maar homofoob bevorderend en bevestigt het scheve beeld dat in de samenleving over de homowereld bestaat

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Iedereen zijn mening, maar dit is toch geen humor, moet je echt niet zo serieus nemen. Ik denk dat (de meeste) homo’s zelf er ook om moeten glimlachen…

      /   Beantwoorden  / 
  3. Bert

    Schandalig om dit te verbieden, dank je wel meneer Balkenende en meneer Rouvout. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een homosexueel is, die dit een kwetsende reclame vindt. Christen daarentegen..

      /   Beantwoorden  / 
    1. ralph love

      leuke reclame. waarom wordt hij niet vertoond. Ben zelf homo en vind het heel fijn om te zien

        /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    Dit afgekeurde reclamespotje is een grote hit op internet, meldt het ANP. Het filmpje, waarin een homoseksuele draai wordt gegeven aan het scheppingsverhaal, is in een paar dagen tijd al honderdduizenden keren bekeken op YouTube. De commercial zou eind vorig jaar zijn afgekeurd omdat Centraal Beheer hem zelf te controversieel achtte. Het bedrijf wilde geen gelovigen of homoseksuelen kwetsen.
    Niet alleen op YouTube, maar ook op talloze homowebsites wordt het filmpje veelvuldig gedownload.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.