Detacheerder lokt personeel ABN-Amro weg met rijdende billboards

Dat is brutaal, zeg. Detacheerder For All Finance parkeerde onlangs een aantal rijdende billboards voor het hoofdkantoor van ABN-Amro in Amsterdam, om met name genoemde senior medewerkers van die bank weg te lokken. Dat meldt Adfoblog, waar de vraag werd gesteld of dit wel mág – los van de vraag of dit ethisch gezien wel door de beugel kan. Wat dat laatste betreft, zeker, headhunters bellen ook gewoon op. Maar stijlvol? Weinig niveau, vind ik, en zo'n actie zegt ook heel wat over For All Finance zelf (dat zegt dit vaker te gaan doen). Zie ook dit inhaakfilmpje van SNS Bank van alweer een tijdje terug.

Lees ook:‘Consument zoekt merken als baken, als anker’ zegt BNR-columnist Bik
Lees ook:Honorarium acteur onthuld in spotje transparante Noorse bank Nordnet
Lees ook:‘Even Apeldoorn bellen’ mag terugkomen van Reclamewereld.blog-lezers
Lees ook:Jan Mulder van de Postbank maakt nog één keer reclame voor ING
Lees ook:Poll Reclamewereld over terugkeer Even Apeldoorn Bellen-campagne

3 reacties op “Detacheerder lokt personeel ABN-Amro weg met rijdende billboards

  1. Jan van Houwelingen

    How low can you go.

    Het bureau die dit heeft bedacht en de adverteerder die dit goedkeurd moeten zich diep schamen. Niet origineel en absoluut niet professioneel.

      /   Beantwoorden  / 
  2. patrick

    @JAn;

    ‘how low can you go?’
    Ach; in de huidige arbeidsmarkt is zo’n beetje alles geoorloofd; ik ken veel ergere voorbeelden. Om deze moest dat ik stiekem best wel lachen.
    En te meten aan de aandacht die het krijgt is het toch best wel een origineel idee!!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.