AH verslikt zich: Becel-reclame werd reclame voor eigen merk

Al jaren gebruikt Albert Heijn – bezoekster Jannie Kuilder het cholesterolverlagende Becel. Toen zij dan ook door Allerhande, het gratis tijdschrift van haar grootgrutter, werd geïnterviewd over haar lievelingsproduct, werkte ze daar graag aan mee. Meldt De Stentor. Maar toen zij het januari – nummer van het blad opensloeg, viel ze van haar stoel van verbazing: op de foto die van haar was gemaakt met een kuipje Becel in haar handen, was dat met de computer vervangen door een kuipje choleste- rolverlagende margarine van het huismerk Albert Heijn. Ook in de begeleidende tekst was de merknaam Becel consequent vervangen door door die van het eigen AH-merk. Foutje? Nou, nee, denk ik. "Pijnlijk," erkent een AH-woordvoerder. "Het had nooitmogen gebeuren. We hebben mevrouw Kuilder een bos bloemen en een waardebon gestuurd als excuus. In het volgend nummer van Allerhande staat een rectificatie."

 

 

Lees ook:Everybody Appie! nieuwe slogan in ‘Albert Heijn van Magda’-spotje
Lees ook:Kerst(s)pot AH: supermarktchef Harry meets Jamie Oliver
Lees ook:Gratis ‘verwenontbijtje’ van Becel morgen bij Albert Heijn kondigt advertentie aan
Lees ook:David Beckham lanceert eigen whiskymerk Haig Club met spotje
Lees ook:Allerhande Box AH beste getest door Consumentenbond meldt advertentie met cadeautje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.