Reclame moet financiële krant Metro mogelijk maken

Gratis dagblad Metro bestudeert de haalbaarheid van een geheel door reclame gefinancierde gratis financiële ochtendkrant, zegt  Metro-directeur Silvio de Groot in Adformatie. Hij schat de kans dat zo'n krant er ook komt op 50 procent. De nieuwe krant zou voorjaar 2007 kunnen verschijnen. Volgens het vakblad zou het Financieele Dagblad studeren op een ook alweer gratis middagkrant. Contacten over een gezamenlijk project van Metro en het FD zouden op niets zijn uitgelopen. Metro's

De Groot: ‘In Nederland is er alleen het Financieele Dagblad, met 55.000 oplage en 127.000 lezers, dus is er nog ruimte.' Een Metro Finance, zoals de werktitel luidt, zou een oplage van 100.000 stuks moeten krijgen.

Verspreiding is gepland via de NS-stations, benzinepompen en kantoren, een deel zou in eerste instantie gratis thuis worden bezorgd. Voor die gerichte verspreiding zou in tweede instantie dan betaald moeten worden. ‘Dan denk ik aan een doelgroep van (financieel) directeuren.

Lees ook:Erdogan, Dalai Lama maken reclame voor dagblad Metro
Lees ook:Alleen vandaag: gratis kinderkookboek als reclame bij Lidl
Lees ook:Nieuw: Opinio, opinieweekblad zonder advertenties
Lees ook:Metro-reclame met Daan Roosegaarde gasthoofdredacteur
Lees ook:SP-blad Tribune gratis verspreid, zonder advertenties erin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.