‘Sun’s gratis YouTube-filmpjes wordt misschien hype’

Computerconcern Sun Microsystems heeft een wedstrijd uitgeschreven om te zien wie het leukste filmpje kan maken over de producten van het bedrijf. De wedstrijd is bedoeld voor werknemers van de computeronderneming en de filmpjes moeten verschijnen op YouTube. ‘Slimme zet,’ oordeelt Vincent Andriessen van het Financieele Dagblad. Waarom betalen voor de advertentieruimte op YouTube als je ook zelffilmpjes op de site kunt plaatsen? ‘Zolang de homevideo’s van de werknemers van het bedrijf maar lollig genoeg zijn, is publiek bijna gegarandeerd. En als het bedrijf zijn 31.000 werknemers oproept om te stemmen op de filmpjes kan deze vorm van kosteloze reclame nog wel eens de vorm van een ware hype gaan aannemen.’

Wat voor bedrijf Sun is? Op zoek naar iets dat al op YouTube staat kwam ik DIT FILMPJE tegen. Wel geestig, een bedrijf met humor, dat zo’n filmpje duidelijk door echte reclamemakers laat maken…

Lees ook:Ruim 40% van de filmpjes op YouTube bevat al reclame
Lees ook:Anti-reclame filmpje Look Up! voor online generatie
Lees ook:Grote meerderheid Reclamewereld-stemmers voor reclamevrije PO
Lees ook:YouTube wil gaan verdienen via reclamespots meteen na filmpjes
Lees ook:Prada-animatiefilmpje ‘campagne van de week’ marketingblad TvM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.