Reclame voor wc-papier van P&G: open een toilet


Hoe verzinnen ze het, hoe slim! Fabrikant Procter & Gamble opende net op het wereldberoemde Time Square in New York een … openbaar toilet. Als vorm van reclame voor haar wc-papiermerk Charmin Ultra. Compleet met personeel om de boel schoon te houden. En aan de foto te zien, valt het openbare toilet, gevestigd op een eerste etage waar eerder een café zat, wel op. ‘’Om eerlijk te zijn, er zijn niet veel plekken waar reclame

voor Charmin relevant is, maar deze is dat zeker’, zegt de marketingbaas van P&G droog tegen maar liefst de New York Times.
Ja, goed voor gratis reclame dus, zo’n toilet (waarom moeders ook hun
baby’s kunnen verschonen). En je kunt er ook nog even rustig zitten -restroom zeggen de Amerikanen, what’s in a name- en kinderen kunnen er gefotografeerd worden bij een levensgrote Charmin-beer. ‘Ga in stijl naar het toilet’, zegt P&G. Open tot eind dit jaar.

‘They’re showcasing their brand to a gazillion people in the toughest place in the toughest city,’ zegt een Amerikaanse marketingspecialist. ‘They’ll get more publicity than any advertising campaign could ever provide.’

Lees ook:Touchless Toilet moet scoren in spotje van Kohler
Lees ook:One Dam Good Beer: swingende Amstel Light commercial uit de VS
Lees ook:Dank u wel zegt Water Aid tegen zingende WC in spotje
Lees ook:Bavaria’s Personal Beer Trainer (m/v) vind je op Facebook
Lees ook:Toeval? Yoghurt Griekse stijl-reclame van Danone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.