Reclame-aanbiedingen via bluetooth op Heathrow

Nieuw.
Buitenreclame-exploitant JCDecaux Airport heeft als eerste in Engeland een serie digitale reclameschermen opgehangen van waaruit via bluetooth reclame- aanbiedingen kunnen worden gedaan op mobiele telefoons. Locatie is de Terminals 1 en 2 van de Londense luchthaven Heathrow. De 20 plasma- schermen zitten telkens naast de plek waarop informatie over vluchten wordt verstrekt. Op de digitale schermen is meer te zien dan reclame, ook films, muziek en speciale promoties. Gezondheids- en relaxclub Rejuve is de eerste adverteerder. Deze biedt via bluetooth

een dag gratis bezoek aan haar nieuwe ‘wellbeing’-faciliteiten op Terminal 1.

Richard Malton,
marketing directeur van JCDecaux Airport: ”Juist omdat passagiers vaak lang rondhangen op vliegvelden is dit ideaal voor bluetooth-campagnes. Zeker als adverteerders iets interessants hebben aan te bieden.” Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van mobieltjes en bluetooth op Heathrow zeer intensief is. De gemiddelde passagier kijkt daar 6 keer per dag naar de vluchtinformatieschermen, aldus de exploitant.

JCDecaux verwacht ook dat hotelketens, reisorganisaties en autoverhuurders belangstelling zullen tonen voor het nieuwe reclame-medium.

Lees ook:Reclame via bluetooth volgens Opta mogelijk spam
Lees ook:Locale reclamevorm geen succes: Bluetoothreclame failliet
Lees ook:Eerste digitale Mupi van Europa gelanceerd door JCDecaux
Lees ook:AH begint met reclame op gsm’s van klanten
Lees ook:Digitale buitenreclame in Amsterdam en Rotterdam van JCDecaux geclaimd als primeur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.