Winkeliers C1000 blij met Froger, Joling en Gordon

Altijd lastig met reclame voor winkelketens in de massa-media: je richt je allereerst op het winkelende publiek, maar de aangesloten winkeliers moeten er ook happy mee zijn. Merken dat de reclame voor ze ‘werkt,’ dus mensen naar binnen lokt. Hoe wordt De Toppers huismerkencampagne van C1000 -met René Froger, Gordon en Gerard Joling- ontvangen door de winkeliers, die de meer subtiele ‘Geen fratsen’-campagne gewend waren? Heel goed dus.

De Levensmiddelenkrant meldt dat de winkeliers vooral te spreken over de ‘verfrissende aanpak met veel humor”. De drie tv-toppers vallen volgens de C1000-winkeliers bij een brede groep klanten in de smaak en dat leidt tot een flinke omzetplus van de artikelen. Een derde van de ondernemers heeft het zelfs over een groei van wel 10 pct.

`Het is voor het eerst in acht jaar dat ik weer kan lachen om een spotje van C1000`, aldus een C1000-ondernemer uit Noord-Holland weinig vriendelijk over de vorige tv-campagne. Er worden nauwelijks negatieve reacties op de spotjes gemeld. Sommige klanten zeggen wel te schrikken van de levensgrote poppen van de drie toppers op de winkelvloer. Vanaf januari zullen de Toppers van C1000-huismerken in een nieuw jasje de winkels instromen. Bovendien wordt het aantal producten onder huismerk met bijna 1.000 artikelen uitgebreid, aldus De Levensmiddelenkrant, geciteerd door MBK-Net.

Lees ook:DekaMarkt grote winnaar Online Folder Awards
Lees ook:Detailhandel wendt zich weer tot Kamer over zondagsluitingen
Lees ook:Olcay Gulsen weer met reclameman Frank de Ruwe in serie ‘Werk aan de Winkel’ van BNN
Lees ook:Gratis Thomas/Rosenthal-messen in reclame Dekamarkt
Lees ook:Met sterrenkokdiners geadverteerd door Holland Casino

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.