Detailhandel wendt zich weer tot Kamer over zondagsluitingen

Detailhandel Nederland zondag geslotenDe advertentie in de dagbladen eind januari dit jaar, gericht op de Tweede Kamer -issue advertising in het jargon- heeft geen succes gehad. Minder koopzondagen dreigen voor ‘s lands winkeliers. Vandaag staat er weer eentje in de krant van Detailhandel Nederland. Bijna een kopie van de vorige, maar toch niet helemaal. Zondags gesloten dreigt nu  niet meer voor klanten en 20.000 medwerkers, maar voor klanten en 24.000 medewerkers. Nog los van een onbekend aantal banen bij toeleveranciers en de horeca. De Tweede Kamer behandelt vandaag het wetsvoorstel van de regering om het aantal koopzondagen te beperken. ”Dit gebeurt zonder dat de overheid onderzoek heeft gedaan naar de gevolgen van dit wetsvoorstel.” Op een eerder pleidooi hiervoor is niet gereageerd. Volgens mij zijn alleen de grootwinkelbedrijven voor al die koopzondagen, en niet de kleine winkeliers; want weinig handel, hoge personeelskosten. Die laatste groep juicht waarschijnlijk als de Kamer de oproep Detailhandel Nederland ook vandaag negeert.

Lees ook:‘Zondag gesloten voor klanten en 20.000 medewerkers’ (advertentie Detailhandel)
Lees ook:Banken mogen van Bos geen reclamemaken met DNB-garantie
Lees ook:Winkeliers C1000 blij met Froger, Joling en Gordon
Lees ook:Winkeliers stappen naar rechter om verhoging reclamebelasting
Lees ook:Robert (37), verslaafd aan alcohol en blowen, in advertentie

Eén reactie op “Detailhandel wendt zich weer tot Kamer over zondagsluitingen

  1. Redactie, Michael

    UPDATE De Tweede Kamer schaart zich achter minister Maria van der Hoeven die de regels voor de koopzondag wil aanpassen, meldt het ANP. Kamer en minister willen een einde maken aan oneigenlijk gebruik van de toerismebepaling in de Winkeltijdenwet, waardoor een gemeente nu nog meer dan twaalf koopzondagen per jaar kan hebben.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.