Reclame moet … telefooncellen van KPN redden

Nou moet reclame ook nog eens de telefooncellen van KPN redden, geplaagd als ze zijn door de opmars van de mobiele beller. De cel als reclamezuil! KPN will gaan experimenteren met nieuwe telefooncellen waarop reclameboodschappen van andere bedrijven zijn aangebracht, meldt het AD vandaag. Maar er is alweer een bedrijf boos , want KPN mag dit niet doen.

KPN begint eind dit jaar met 150 à 200 stuks in de grote steden. Als het idee aanslaat, komen er meer ‘reclametelefooncellen’, meldt het dagblad.

Omdat steeds meer mensen bellen met hun mobiele telefoon zijn cellen minder winstgevend geworden en zoekt KPN extra inkomsten. Afstoten kan niet, omdat de overheid eist dat er één telefooncel per vijfduizend inwoners is.

Maar eerst heeft KPN nog een appeltje te schillen met JC Decaux, meldt het AD ook. Dit buitenreclamebedrijf zou met gemeenten exclusieve contracten voor buitenreclame afsluiten en zo een monopoliepositie innemen.
Waardoor die reclamezuilen van de KPN niet door de beugel kunnen. KPN denkt weer met reclameformaten te komen die wel kunnen, volgens het contract. Enfin, ze vechten het maar uit.

Woensdag dient een kort geding hierover, KPN contra JCDecaux, voor de rechtbank van Amsterdam.

Lees ook:‘Witte fietsenplan’ onderdeel buitenreclame-deal
Lees ook:Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames
Lees ook:Overheid zendt om 12.00u NL-alert controlebericht
Lees ook:Winkeliers stappen naar rechter om verhoging reclamebelasting
Lees ook:Overheid-reclame voor NL-Alert via mobieltje (iPhone niet)

2 reacties op “Reclame moet … telefooncellen van KPN redden

  1. Eduard

    Op jacht naar de laatste ongebruikte vierkante meters voor nóg meer op exposure gebaseerde inside-out boodschappen, zijn de telefooncellen het volgende doelwit van de reclamemakers en media-exploitanten. Verdere devaluatie van de reclame Euro. Domweg blijven pushen richting apatische consument. Dat zal de levensduur van de dan confronterende telefooncel zeker verkorten. Wat mij betreft denken we liever goed na over de toekomstige functie van de cellen en lossen we het exploitatieprobleem in de kern op. Ondertussen kunnen we genieten van hun mooie design en frisheid.
    Eduard

      /   Beantwoorden  / 
  2. Susan

    Misschien moeten we er daarna leuke datingsmachines voor voorbijgangers van maken. Je moet erlangs lopen en later binnenop een schermpje kijken of iemand jou heeft zien lopen en meer van je wil weten. Daar kunnen de kranten met hun mini’s dan ook weer een puntje aan zuigen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.