Scherpe 7,3% omzetdaling tv-reclame in derde kwartaal

De netto bestedingen voor TV spot reclame -dat is reclame in de reguliere blokken en netto betekent na aftrek van kortingen- was in het derde kwartaal € 176 miljoen. Ten opzichte van het derde kwartaal 2011 laat de markt een daling van € 14 miljoen (7,3%) zien, zegt SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. ”De economische recessie is ook aan de mediasector niet voorbij gegaan. Het afgelopen kwartaal daalde de markt voor TV spot reclame van € 190 miljoen in 2011 naar € 176 miljoen in 2012. Een daling van 7,3%. Vorig jaar was de stijging nog 7,6%. Deze is nu teniet gedaan waardoor we weer terug zijn op het niveau van 2010,” meldt het persbericht. De branches die de sterkste daling lieten zien in het derde kwartaal 2012 ten opzichten van hetzelfde kwartaal in 2011 zijn ook de branches die in de crisis hard getroffen worden. Volgens de bruto mediaregistraties van Nielsen zijn dit bijvoorbeeld Telecom/ICT, Financiële Dienstverlening, Consumenten Electronica en Automotive.

Over SPOT

SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. SPOT verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders.  In SPOT participeren de volgende organisaties: Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX Channels Benelux, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, BE VIACOM Benelux, Eurosport, Eredivisie Live en Sport1. Aldus het persbericht.

 

 

Lees ook:Vroege uitschakeling Oranje op EK drukt omzet tv-reclame
Lees ook:Reclame-omzet op tv 7% omhoog in eerste kwartaal
Lees ook:Stijging verwacht na 2,4% omzetdaling TV-reclame in KW1
Lees ook:TV-reclamemarkt daalt 5,4% naar €962 miljoen in 2012
Lees ook:Reclame-omzet op tv in eerste kwartaal met 15,4% omhoog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website