John de Wolf en zonen in Don’t Look Away-campagne tegen kinderprostitutie in Brazilië

John de Wolf campagne kinderprostitutieKinderprostitutie in Brazilië en Nederland gaat het probleem helpen oplossen. Nog iets meer dan een maand en dan barst het WK in Brazilië los. Naast alle feestvreugde die in het zonovergoten land plaats gaat vinden heeft Brazilië ook een keerzijde, meldt het Hart van Nederland. Vandaar de Don’t Look Away-campagne, met John de Wolf als gezicht – en uitzendingen op SBS6 die vanavond beginnen. Duizenden kinderen zijn er jaarlijks het slachtoffer van kinderprostitutie. Omdit misbruik onder de aandacht te brengen onder Nederlandse voetbalsupporters hebben de Nederlandse ontwikkelingsorganisaties Plan Nederland, Free a Girl, Terre de Hommes en Ecpat samen met het ministerie van Veiligheid en Justitie de handen ineen geslagen. Gezamenlijk zijn ze de campagne Don’t Look Away gestart, om zo aandacht te vragen voor Braziliaanse kinderen die seksueel worden uitgebuit. Oud-voetballer John de Wolf is het gezicht van de campagne.

Hart van Nederland is samen met John en zijn zonen Desley (23) en Rodney (27) naar Brazilië afgereisd om de situatie met eigen ogen te aanschouwen. Ze ontmoeten onder meer een drugsverslaafde prostituee van 16 jaar oud en ze zien hoe jonge meisjes, op klaarlichte dag, langs de weg staan op zoek naar betaalde seks. Op een indringende en confronterende manier wordt duidelijk hoe het er aan toe gaat in de speelsteden van Brazilië. Aldus het bericht van HvN.

De reportages worden van vrijdag 9 mei tot en met vrijdag 16 mei om 22.30 uur uitgezonden bij Hart van Nederland. Meer informatie is te vinden op de campagnesite van Don’t Look Away.

Die site meldt:

Tijdens het WK in Brazilië komen veel minderjarigen naar de speelsteden om zich te prostitueren. Kijk niet weg en draag een steentje bij aan onze strijd tegen kinderprostitutie. Ben je getuige van misstanden in Brazilië bel +55 100 of maak melding via www.meldkindersekstoerisme.nl. Voor de thuisblijvers: steun één van de projecten of – héél simpel – doneer een tweet met #dontlookaway en laat zien dat jij ook tegen bent!

Lees ook:BN’rs lanceren One4Brazil WK-Poulesysteem voor hulp aan straatkinderen in Brazilië met spotje
Lees ook:Help, zelfs John de Wolf haakt in op WK 2010, voor Typhone
Lees ook:Toerisme campagne Brazilië in aanloop naar WK Voetbal
Lees ook:Feyenoorder John de Wolf: last van Ajax-stadion in Ditzo-spot
Lees ook:‘Wat Gaat Het Worden’ WK Voetbal-voorspel site in de reclame bij ING

2 reacties op “John de Wolf en zonen in Don’t Look Away-campagne tegen kinderprostitutie in Brazilië

  1. Ingrid

    Wat een vreemde, suggestieve, vetgedrukte zin.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Ingrid: Je hebt gelijk, heb ‘t aangepast. Vind het allemaal wat ambitieus zullen we maar zeggen. Nederland doet weer wat goeds in de wereld. Deels voor de publiciteit?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.