De non-medewerker van het jaar-campagne van Benneton

De elkaar zoenende, vooral mannelijke, beroemdheden in de vorige Benneton-campagne waren goed voor een fraaie prijs op het internationale reclamefestival van Cannes dit jaar. Maar de nieuwe uitingen maken vast veel meer indruk op de doelgroep van jonge kopers en hun vrienden en familie. Het Engels leest zoveel fijner: Unemployee of the year, heet de campagne (voor meer info klik naar de Unhate-site), waarin het wereldwijd actieve Italiaanse modeconcern Benneton ook daadwerkelijk iets gaat doen aan het enorme probleem van de werkloze jongeren (publiciteit ervoor creëren is ook al mooi van ze). Bijna 100 miljoen jongeren van 15-29 wereldwijd zijn op zoek naar werk, claimt de modegigant. Op de Benneton-site kunnen 100 jongeren geld winnen voor een te stichten werkproject, zo meldt bron Adweek. Das toch heel wat nuttiger dan alleen maar willen provoceren om de aandacht te trekken. De campagne is gemaakt door de reclamebureaus Fabrica en 72andSunny.

 

Lees ook:Nederlandse uitgaven aan mobile reclame stijgen naar bijna miljard dollar in 2016 voorspelt eMarketer
Lees ook:Bond FNV gaat via TMF en ROC-site reclame maken bij jongeren
Lees ook:Bye Bye Hi-spotje als afscheid want Hi wordt KPN
Lees ook:Meeste scholieren herkenen fake campagne op schoolboard
Lees ook:Niet-rokers ingeschakeld in anti-cool campagne van KWF

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.