Schotse minister adverteert tegen alcoholmisbruik in Xbox 360 games

''Gamers zien geen reclame'', was een kritische reactie, maar de Schotse Minister(!) van Transport is er maar apentrots op. De Safer Schotland- campagne tegen alcohol in het verkeer, wordt ook geïntroduceerd op de Xbox 360 voor Schotse online gamers die  Need for Speed: Carbon, Project Gotham Racing 4 en Pro Evolution Soccer 2008 spelen. De minister verwacht veel meer jeugdigen te bereiken met deze voor hem nieuwe manier van reclame- maken (in het VK heeft ruim 70 pct van jeugdigen van 15-24 jaar een game console in huis). Vooral deze leeftijdsgroep raakt steeds vaker gewond, of sterft door overmatig alcoholgebruik in het verkeer in Schotland. Het ministerie trekt er 10.000 pond uit voor de virtuele billboards binnen de Xbox-games, aldus BBC News via Fok!Games.

Lees ook:Mr. T maakt reclame zijn haardos en (weer) World of Warcraft
Lees ook:Opa is dood kerstspotje van Edeka-supermarkt ruim 44 miljoen keer bekeken
Lees ook:Microsoft verkoopt ‘levensechte’ reclame in games als Madden, NHL
Lees ook:Britse reclamewaakhond verbiedt uiting Burnout Dominator-game EA
Lees ook:Steek ze nooit meer in de lucht, chocolade Mikado’s, want…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.