Billboard met ‘babyhomo’ tegen discriminatie veroorzaakt rel in Italië

Een affiche van een wolk van een baby met een polsbandje waarop homoseksueel staat. Veel Italianen vinden de campagne van de regionale overheid van Toscane tegen de discriminatie van homo- seksuelen te ver gaan, meldt Trouw. 'Seksuele voorkeur is geen keuze', zo luidt de slogan onder de foto die binnenkort op billboards in Toscane – een rijk en historisch gezien overwegend progressief gebied – te zien zijn. Donderdag drukten landelijke kranten de foto alvast af, waarop een relletje was geboren. Die verloopt grotendeels langs vertrouwde lijnen: traditionele katholieken reageerden getergd,

het Italiaanse COC, ArciGay, verheugd. Lof kwam er ook van het homoseksuele parlementslid Franco Grillini die 'er al een tijd van overtuigd is dat homoseksuelen worden geboren, niet gemaakt, aldus Trouw. „De enige keuze die een homoseksueel heeft is zijn voorkeur accepteren of een ongelukkig worden." Maar de homoseksuele filosoof Gianni Vattimo reageerde echter kritisch. Volgens Vattimo suggereert het 'smakeloze affiche' dat homo's en lesbo's een ander mensensoort vormen.

Lees ook:James Franco’s Gucci-spotje Techno Color Sunglasses
Lees ook:Zoentjes mailen in strijd tegen homofobie: Amnesty-campagne
Lees ook:KNVB & homo’s: campagne bepleit door COC
Lees ook:Uitingen Meldpunt Discriminatie vooral homo-gericht
Lees ook:‘Beste verkiezingsaffiche’ op site ReclameArsenaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.