’Als lekkerste getest’-reclame Sultana fruitbiscuits mag niet

Sultana FruitbiscuitsDe reclame-uiting ’Als lekkerste getest’ van koekjesfabriek Verkade voor haar Sultana fruitbiscuits is niet langer toegestaan. Dit heeft de voorzieningen- rechter geoordeeld in een kort geding tussen Verkade en de producent van Liga, een concurrent van Verkade, zo meldt De Telegraaf vandaag. ”’Als lekkerste getest’ suggereert dat een vergelijking heeft plaatsgevonden tussen fruitbiscuits van verschillende merken, maar een dergelijke vergelijking is er in het geheel niet geweest. Dit is in strijd met de regels die gelden bij vergelijkende reclame,” aldus de wakkere krant. In hetzelfde kort geding oordeelde de rechter dat een reclame-uiting van Liga (’Verkozen op fruitsmaak en knapperigheid’) wél door de beugel kon, ”omdat de producent van Liga, het Amerikaanse Mondelez, zijn claim kon onderbouwen met een deugdelijk marktonderzoek.”

Lees ook:Pastors ‘anti-islam’-radiospot EénNL mag van rechter
Lees ook:Unilever mag zich de beste noemen in reclame voor Cif
Lees ook:Kruidvat nu boos over reclame van Nutricia
Lees ook:Swiss moet reclame afslankmiddel staken
Lees ook:Met dank aan de rechter: Witte Reus en Mien wensen u een ‘stralend 2010′

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.