‘Reclame moet als zodanig herkenbaar zijn.’ Adviezen Stichting Reclame Code

Nieuw op de site www.checksrc.nl van de Stichting Reclame Code/Reclame Code Commissie. Je kunt er nu ook stapsgewijs nagaan wanneer reclame voldoende als zodanig herkenbaar is. En welke informatie moet verplicht vermeld worden in een reclame-uiting. ”Het is belangrijk dat reclame als zodanig herkenbaar is. Wanneer dit niet het geval is, kan de Reclame Code Commissie bij een klacht mogelijk oordelen dat een reclame-uiting misleidend is. In de Check Herkenbaarheid van Reclame worden de aandachtspunten per medium en product/dienst toegelicht,” aldus de SRC in een persbericht deze week. Daarnaast is een aparte Check Informatieverplichtingen ontwikkeld, waarin alle informatie over dit onderwerp is gebundeld. Een deel van deze informatie was al te vinden in de Check Oneerlijke Reclame. Nieuw is dat ook wordt ingegaan op de informatie die moet worden gegeven als er

verschillende partijen bij de reclame betrokken zijn. ”Wanneer een reclamemaker de reclameregels uit de NRC heeft gelezen, de uitsprakendatabase en Check SRC! heeft geraadpleegd, maar toch nog met concrete vragen zit omtrent zijn concept reclame-uiting, kan hij pre-copy advies aanvragen bij de afdeling Monitoring & Compliance via het daarvoor bestemde aanvraagformulier. In dialoog met de afdeling Monitoring & Compliance wordt met de adverteerder besproken op welke punten de reclame-uiting mogelijk strijd met de NRC oplevert. Een advies zal vooral praktisch zijn. Aan het verlenen van pre-copy advies zijn kosten verbonden.” Verdere informatie vindt men op het aanvraagformulier op www.checksrc.nl. Meldt het bericht.

 

Lees ook:Stichting Reclame Code voegt toe aan Checksrc: nu ook stapsgewijs nagaan wanneer reclame eerlijk/oneerlijk is
Lees ook:Waakhond lanceert advies-site checksrc voor reclamemakers
Lees ook:Vernieuwde Code Telemarketing in werking vanaf juli a.s.
Lees ook:‘Hoe duidelijk moet het zijn?’-campagne Reclame Code gericht op adverterend bedrijfsleven
Lees ook:Code Commissie: reclame Prosta Totaal misleidend

Eén reactie op “‘Reclame moet als zodanig herkenbaar zijn.’ Adviezen Stichting Reclame Code

  1. Dhr R. Bureau

    Mooi artikel … Erg goed om te lezen [Hey, hou ff op met spammen, graag, beslist niet goed voor de reputatie van jullie reclamebureau- red]

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.