Bikini-dames Axe-reclame ‘pornotour Unilever’ luidt aanklacht

”Zwijg niet: Unilever op de pornotour.” Alle reclame voor de douchegel van het merk Axe -en vooral deze commercial- moet zo snel mogelijk van tv, internet en uit het straatbeeld verdwijnen. Dat stelt de orthodox-protestantse stichting ‘Schreeuw om Leven’, die een actie is gestart. Meldt de site van dagblad Trouw. Steen des aanstoots is de sexy bedoelde reclame van het merk op televisie, internet en op billboards. In de reclamespot is onder meer een aantrekkelijke vrouw in zeeblauwe bikini te zien. Wanneer ze het aroma van de douchegel van het Unilever-merk ruikt, raakt ze in vervoering en ontdoet ze zich van haar bovenstukje. In beeld verschijnt de tekst ‘the cleaner you are,

the dirtier you get’. De jongedame en de tekst zijn ook op de billboards te zien. “Wij geloven dat met ons velen in het land niet gediend zijn van uitdagende sexueel getinte posters”, zegt de voorzitter van de stichting, Bert Dorenbos. “Dit keer is het Unilever, een volgende keer een ander bedrijf dat met dit soort reclame komt.”

Dorenbos roept christenen op om te klagen bij de Reclamecodecommissie. De codecommissie ziet vooralsnog geen reden tot ingrijpen. Volgens de organisatie zijn de vrouw, haar bikini en de reclametekst ‘algemeen maatschappelijk aanvaard’.

Het is niet de eerste keer dat Dorenbos in het geweer komt tegen wat hij betitelt als de ‘seksualisering van de maatschappij’. In het verleden riep hij christenen op om pornonummers uit het telefoonboek te scheuren en naar KPN op te sturen met de tekst ‘pornografisch afval’.  Aldus de Trouw-site.

Lees ook:Wind in Metrostation helpt met shampoo-reclame
Lees ook:Treedt Britney Spears weer op bij Russell Brand’s VMA Awards?
Lees ook:NOC*NSF-sponsor Unilever start corporate campagne OS Beijing
Lees ook:Unox-meisje Marlou Bakker heet nu ‘worstenmeisje’ in De Telegraaf
Lees ook:Knap bedachte billboards: de 20 van site Adoholic

Eén reactie op “Bikini-dames Axe-reclame ‘pornotour Unilever’ luidt aanklacht

  1. Blieje

    Doorenbos heeft helemaal gelijk, het is onderhand meer sex dan reclame. Waarom draaien ze zoiets niet na 12 uur ‘s nachts als de pornofilmpjes erop zijn? Iedere keer als ik die vrouw op die poster zie vraag ik me af of ze nog geen baantje heeft gekregen op de wallen…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.