‘Je haar komt tot leven.’ Letterlijk, lijkt het, in de metro van Stockholm, waar retailer Apotek Hjärtat‘s voor het eigen Apolosophy-shampoo merk een aandachttrekkende buitenreclame billboard liet ontwikkelen. Het idee is zo simpel: als een trein het station inrijdt en reizigers de wind voelen, komt het haar van vrouw ook in beweging door een sensorsysteem. De bewegende billboard werd bedacht
door reclamebureau Akestam Holst en gemaakt door productiemaatschappij Stopp (zie ook), in samenwerking met buitenreclame exploitant Clear Channel, dat de billboards langer liet staan dan ervoor werd betaald. Heel goed. Bron dsgnrt.net.
Lees ook:Kauwgom kauwende billboard van Nederland Schoon
Lees ook:Kruis stijgt met Pasen weer op volgend jaar (reclame Nieuw Zeelandse kerk)
Lees ook:Bedrijf de liefde door een matras te geven zegt Ikea in spotje
Lees ook:De billboard die niets adverteert (schone lucht misschien)
Lees ook:Absurd, onderwater zwemmende honden in Folksam-spotje