Coca-Cola moet stoppen met haar Britse reclame voor Vitaminwater want de ‘misleidende‘ aanbeveling ‘nutritious‘ (voedzaam) mag niet meer worden gebruikt. Dat heeft de reclamewaakhond daar, de ASA/Advertising Standards Authority besloten na klachten over de reclame te hebben bestudeerd, meldt de krant/site The Guardian vandaag. De reclame wordt misleidend genoemd omdat de flesjes Vitaminwater liefst 23 gram suiker bevatten. Zie Britse affiche-uiting voor Vitaminwater. Coca-Cola ontkende dat niet, maar
verdedigde zich door te zeggen dat het drankje voedzaam was vanwege de toegevoegde vitaminen C en (4x) B.
Lees ook:Coca-Cola eert ontdekker dr John Pemberton (1831-1888) met spotje
Lees ook:Coca-Cola life groen van start met Kiss Me-spotje
Lees ook:Homo echtpaar in SuperBowl-commercial van Coca-Cola
Lees ook:Nieuwe Sprite met stevia-extract geadverteerd in dagblad
Lees ook:‘Taste the feeling’ als nieuwe reclameslogan Coca-Cola aangekondigd in spotje
Hey, kijk net naar folder Aldi met Vitaminewater achterop. “Trend in New York” zeggen ze, verschillende smaken & boordevol vitaminen. “Op uw gezondheid” staat er, dus slim niet dat het drankje gezond is of voedzaam!