Iggy Pop-spotje verzekeraar Swiftcover moet van tv: ‘misleidend’

Wat moest die Amerikaanse rocklegende Iggy Pop (1947) nu in een commercial voor de aan AXA gerelateerde autoverzekeraar Swiftcover? Vroegen we ons in januari al af. Niets. Gewoon lol hebben -en dat heeft-ie zeker- en Engelse ponden verdienen. Nu blijkt dat Engelse reclamewaakhond ASA (Advertising Standards Authority) het spotje in de ban heeft gedaan. Volgens een bericht in The Guardian is mag de Swift-commercial niet meer op tv want ”misleidend, omdat de rock-ster in het echte leven nooit een polis gekregen zou hebben,” maar wel die indruk heeft gewekt in ‘t filmpje…

Lees ook:Iggy Pop rockt weer met verzekeraar Swift (en kleine Iggy)
Lees ook:NL Energie-aanval op prijzen Essent ‘misleidend’ genoemd
Lees ook:Renault Twingo-advertentie met groene blaadjes kan niet in Engeland
Lees ook:TV-spotje voor ‘Finish’ vaatwastabletten misleidend genoemd
Lees ook:Reclame Biz Telefoongids en TG-Online ‘misleidend’ genoemd

0 reacties op “Iggy Pop-spotje verzekeraar Swiftcover moet van tv: ‘misleidend’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.