Electronicazaak Maxwell op de vingers getikt wegens misleiding

Als je al 70 jaar bestaat moet je de klanten toch wel heel goed van dienst zijn. Zegt ''electrototaalbedrijf' Maxwell op zijn site. De Reclame Code Comissie (RCC) denkt daar anders over, blijkens een uitspraak, en beticht de winkelketen van misleiding door bij de aanbiedingen in de folder de typenummers niet te noemen. ''Aangezien adverteerder eerdere uitspraken van de Commissie naast zich neer heeft gelegd, heeft de Commissie besloten deze uitspraak openbaar te maken'', aldus de RCC. ''Zonder typenummer is het aangeboden product daarom voor de consument moeilijk te identificeren en niet te vergelijken met aanbiedingen elders waarop volgens de uiting “Nergens zoveel korting” wordt gegeven. Overigens meldt het bedrijf op de site ook een laagste prijs-garantie te bieden.

Lees ook:Reclame borstvergrotende pillen Kruidje Roer Me Niet ‘misleidend’
Lees ook:Bioniek’s reclame voor gezondheidsproduct Tancosan ‘misleidend’
Lees ook:Reclame Hi voor HTC Dual Touch misleidt door ‘gratis’ internetclaim
Lees ook:Pharma Nord/Medien: reclame weer in strijd met code
Lees ook:Advertentie CD “Welterusten”van Roy Martina Experience misleidend

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.