Bemiddelaar Hypolife maakt hypotheekadviseurs uit voor rovers

Rumoer in hypotheekadviesland. En begrijpelijk. Bemiddelaar Hypolife suggereert in het bijgaande reclamefilmpje op internet dat uw hypo- theekadviseur een roverhoofdman is. Met een heel grote knipoog, uiteraard, maar een rel is geboren, eentje die groter wordt nu De Finan- ciële Telegraaf er vandaag in kleuren (!) en geuren over rapporteert. De brancheorganisaties sturen woedend hun advocaten op Hypolife af, maar er is ook iets anders dat ze volgens mij niet lekker zit. Het aanbod. Ze claimen namelijk met hun Bij-Hypotheek geen afsluitprovisie te toucheren van de bank, als beloning voor het afsluiten van een hyptheek. De provisie

wordt in plaats daavan teruggeven aan de klant. Die moet wel een vast bedrag aan advieskosten betalen. Tegen de tussenpersonen die die provisie in eigen zak steken zet Hypolife zich af, met het filmpje op YouTube (inmiddels 4.500 maal bekeken, met een loei van een verkoopverhaal erbij, kan dat wel? kennelijk wel, raar). ‘'Het is beledigend te suggeren datg wij allemaal boeven zijn,'' zegt een woordvoerder van de branchevereniging NVA (Ned. Ver. v. Assurantieadviseurs) in De Telegraaf. En Patrick van Tiel van Hypolife: ''Ik bedoel natuurlijk niet echt dat andere tussenpersonen rovers zijn (…) het was met een knipoog.''

Op Hypolife's site met de eveneens provocerende naam www.laatjenietberoven.nl is het redelijk professioneel gemaakte filmpje ook te zien en wordt meer uitleg gegeven over de werkwijze van Hypelife.

Ook interessant is de vraag of de reclamewaakhond, de Reclame Code Commissie, erop af gaat (daartoe uitgenodigd uiteraard). Zeker nu het om een filmpje op internet gaat, waarop alleen YouTube kan worden aangesproken in dit geval. Slimme reclame van Hypolife, dat zeker, want al die publiciteit voor hun Bij-Hypotheek kan ze niet meer worden afgenomen. Wordt vervolgd.

Lees ook:Roversspotje Hypolife provoceert vergeefs: ‘Geen juridische stappen’
Lees ook:Bescherming Persoonsgegevens met privacycampagne op internet
Lees ook:Seksspot ”webcam” InternetSoa is YouTube-kraker
Lees ook:Krant: ‘Streaksterfilmpje Wennemars reclame Gilette’
Lees ook:Ook Groupon Nederland start Japan-actie via Rode Kruis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.