Gouden Loeki: kiezen uit 10 spotjes voor maart-nominaties

Stemmen kan weer in de Gouden Loeki 2011-verkiezing, op de longlist van tien voor de maand maart 2011 van door de STER geselecteerde leukste/beste commercials. Daarvan gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december 2011. De tien kunnen op de Gouden Loeki site worden bekeken en daar kan ook worden gestemd t/m zondag 8 mei a.s. Ze zijn, in willekeurige volgorde: Duitse broodjes/Bakker Bart (reclamebureau Leukwerkt Worldwide), Hij is er/Lexus (Launched), All/Adidas (Sid Lee Canada), C3 Faces/Citroën (Euro RSCG Frankrijk), Magical Moments/Disneyland Parijs (bureau onbekend volgens STER), Patatje Joppie/Lay’s met Carlo & Irene alias Van der Gijp/Holland (eigen productie i.s.m. RTL), Mannenavond/LOI en Hoortest/Beter Horen (N=5) en Chicken Focaccia/McDonald’s en Raveleijn/Efteling (TBWA\Neboko). De organiserende STER is het reclameverkoopkantoor van de Publieke Omroep). NB De uitslag van Gouden Loeki 2010/verkiezing staat hier (en de drie genomineerden van de februari-verkiezing hier).

Lees ook:LOI/Mannenavond, Lexus/Hij is er en Pepsico/Patatje Joppie de drie maart-nominaties Gouden Loeki
Lees ook:Gouden Loeki: kiezen uit 10 spots voor februari-nominaties
Lees ook:Gouden Loeki: kiezen uit 10 spotjes voor april-nominaties
Lees ook:Gouden Loeki: kiezen uit 10 spotjes voor mei-nominaties
Lees ook:Gouden Loeki 2011: kiezen uit 10 spots voor januari-nominatie

5 reacties op “Gouden Loeki: kiezen uit 10 spotjes voor maart-nominaties

  1. thomas

    hoe kan het nou toch dat altijd weer die tergende, ontzettend slechte commercials in dit lijstje terecht komen? omkoping, chantage, vriendjespolitiek, er moet toch iets achter zitten wil je dit soort commercials voor een loekie nomineren? Serieus, ik vind het echt bizar dat de ster iedere maand weer opnieuw deze reut-lijstjes kan opstellen. of, als we gaan doorvragen, blijkt dat ze de lode en de gouden loekie maar ‘s hebben samengevoegd?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @thomas: Daarover verbaas ik mij ook geregeld. Maar ik troost mij dan weer met de gedachte dat de uiteindelijke top-3 die iedere maand doorgaat naar de jaareinde-competitie er meestal mag zijn qua niveau.
    En vergeet niet, ‘het publiek’ heeft een andere smaak voor reclame dan reclamemakers zelf. Zie hoe het jaarlijks vergaat met Dagbladgoud, prima voorbeelden in dit verband. En steeds weer:pro’s en publiek zijn het zelden met elkaar eens, zelfs niet over de winnaars. Een aparte discussie is dat, op basis van al heel veel jaren geleden geconstateerde feiten (die nooit gevoerd werd/wordt, omdat niemand daarop zit te wachten, neem ik aan ;-) .
    Maar, Thomas, ik zal eens contact opnemen met de STER om te vragen hoe die longlist van tien nou precies tot stand komt! Je hoort (hoop ik).

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jan Bennink

    Ha! wat een toppers deze maand. Daar zal het Nederlands publiek van smullen hoor! Ik heb nog nooit zo gelachen, was nog nooit zo tot tranen geroerd. gefeliciteerd STER! met deze selectie.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Reclame, Michael

    @TVreclames: Lekker is dit, wat heb ik hier eigenlijk aan? En die mening kun je ook hier delen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.