Spotje Sportlife Vibe winnaar 1ste Preroll-verkiezing 2010

Sportlife Vibes is de winnaar geworden van de eerste Preroll van het Jaar-verkiezing na ruim 75 pct van de online stemmen te hebben gekregen. Het is de eerste keer dat zo’n verkiezing in NL plaats vond. Het gaat om die irritante (sorry!) spotjes die internet video’s soms inleiding, zodat er nog wat (reclame)geld verdient wordt. Initiatiefnemer Videostrip nomineerde van de ruim 250 prerolls m.m.v. een vakjury zes kandidaten voor de eindronde waarin Douwe Egberts, Pearle, TNT, Westland Utrecht Bank, VW en Sportlife (maker IN10 Communicatie) het in een online poll tegen elkaar opnamen. Zie ze allemaal HIER. Dankzij


Dankzij 76 pct van de stemmen die in december 2010 werden uitgebracht, mag het spotje voor Leaf Holland zich winnaar noemen. “We hebben de verkiezing geïnitieerd om het advertentietype ‘preroll’, een commercial die aan internet video-items voorafgaat, bij adverterend Nederland nog meer onder de aandacht te brengen”, vertelt Dolf Kars, CEO van Videostrip.
“De nominatie van Sportlife Vibes was op twee criteria gebaseerd”, aldus Kars. “Aan de ene kant de likeability, en aan de andere kant de vertaling van de TVC naar preroll. Sportlife heeft met Sportlife Vibes de lat zeer hoog gelegd, en dit kwam uiteindelijk in 76% van de stemmen tot uiting.” De belangstelling voor de Preroll van het Jaar-verkiezing was met 4.500 stemmen van marketingcommunicatieprofessionals volgens hem overweldigend. ”Daarom hebben we besloten om de verkiezing in 2011 opnieuw uit te schrijven.”

PS Het beeld in de aanhef komt uit de winnende pre-roll van Sportlife Vibe.

Lees ook:Mentos Gum Breeze wint Pre-roll van het Jaar-verkiezing 2011
Lees ook:Vooral dankzij foto: ‘Iedere paal gaat er in’ van heibedrijf Steenman slechtste reclameslogan 2015
Lees ook:Biertje? verliest slagzinwedstrijd van WC-eend door oproep GeenStijl
Lees ook:Unileverman Weijers Sportmarketeer 07 mede door SIRE-campagne
Lees ook:Filmpje van Hertog Jan wint prijs Pre-roll van het Jaar 2012

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.