Bloot oudje in SP’s Thuiszorgspot in top-4 ‘freakiest ads’ in de VS

AdFreak heet het blog van AdWeek, een van de twee belangrijke Amerikaanse reclamevakbladen (de andere is Advertising Age). AdFreak organiseerde onlangs de verkiezing van de freakiest reclame van 2008, zeg maar de raarste reclame, vaak met een dosis eng erin. Op de lijst van 32 nominaties, meest commercials, prijkte ook het Thuiszorgspotje van de SP, met de blote oude mevrouw. Helaas voorzien van een te summiere uitleg, waardoor tendentieus. ”What’s that? You want to see a nude 86-year-old woman criticizing Holland’s homecare policy? OK, you got it.” Misschien wel daardoor haalde Gouden Loeki-winnaar Thuiszorg die Amerikaanse freakiest top-4 als nummer 3, met 18 pct van de stemmen. Onbetwist nummer één, met bijna de helft van de stemmen (49 pct) was echter het bloederige spotje hieronder voor Evil Dead, the Musical, gemaakt door reclamebureau Saatchi & Saatchi in Toronto (22 pct).  Tweede was Converse’s KissingWithRoss-site, vierde Doritos’ met die vieze tong (11 pct). Zie ze allemaal hier.

Lees ook:Griezelreclame: de 30 ‘Adfreakiest’ spotjes van 2010
Lees ook:Thuiszorg-spotje SP ‘terechte Gouden Loeki 08′ in poll Reclamewereld
Lees ook:Bizarre spotjes: de ‘beste’ van 2009 gekozen door blog AdFreak
Lees ook:Lezers Reclamewereld.blog zien nut Gouden Loeki en Loden Leeuw
Lees ook:Reclamewereld-stemmers kiezen slogan Today Tomorrow Toyota

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.