Nederlandse reclamebureaus scoren zes filmLeeuwen in Cannes

Nederlandse bureaus hebben zaterdag tijdens het internatio- nale reclamefestival in Cannes zes filmLeeuwen (1 keer zilver en 5 keer brons) gewonnen, zo meldt Adfoblog. Wieden + Kennedy Amsterdam won ‘'slechts'' een zilveren Leeuw voor de Coca-Cola commercial ‘Happiness Factory', na zelfs als kanshebber voor de GrandPrix (die naar Dove Evolution ging, zie bericht hieronder) te zijn getipt (''zeldzaam mooi, maar te weinig krachtig als reclame-idee,'' aldus de jury). W + K won ook nog een bronzenLeeuw voor Nike's ‘Endure'. De andere bronzen reclame- prijzen ging naar TBWANeboko voor ‘Ouder/leraar-gesprek' voor Cup-a-Soup, naar Y&R Not Just Film voor de campagne ‘Trampoline/ On the go' voor Marktplaats, DDB voor de Centraal Beheer-film ‘Acupunctuur' en de Adidas-campagne van 180 Amsterdam met de uitingen Yelena Isinbayeva/Jonah Lomu.

Lees ook:Ambulance-spotje Centraal Beheer wint onderscheiding in Cannes
Lees ook:Adidas-campagne laat David Beckham schilderen (en vertellen)
Lees ook:Epica’s: Coke schittert, goed nieuws voor Nederland
Lees ook:Nike Second Coming, ‘interactieve ervaring’ voor basketball fans
Lees ook:Reclamemuziekmaker Hans Brouwer van MassiveMusic wint Amsterdam Business Award 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.